Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11703
Title: Принципи рідномовної освіти з позиції міжкультурного діалогу
Other Titles: Principles of native language education from the standpoint of intercultural dialogue
Authors: Горіна, Жанна Дмитрівна
Горина, Жанна Дмитриевна
Horina, Zhanna Dmytriivna
Keywords: принципи мовної освіти
діалог культур
міжкультурно-комунікативна компетентність
principles of language education
dialogue of cultures
intercultural-communicative competence
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Горіна Ж. Д. Принципи рідномовної освіти з позиції міжкультурного діалогу / Ж. Д. Горіна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 5. – С. 85-89.
Abstract: Стаття присвячена проблемі мовної полісоціокультурної освіти. Обґрунтовано актуальність запровадження моделі формування міжкультурно-комунікативної компетентності у ВНЗ, цілі, завдання і методичні принципи мовно полікультурної освіти. The article is devoted to the problem of language polysociocultural education. The relevance of the introduction of the model of formation of intercultural and communicative competence in higher education, goals, objectives and methodological principles of language and multicultural education are substantiated.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11703
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Horina Zhanna Dmytriivna 2011.pdf132.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.