Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11703
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГоріна, Жанна Дмитрівна-
dc.contributor.authorГорина, Жанна Дмитриевна-
dc.contributor.authorHorina, Zhanna Dmytriivna-
dc.date.accessioned2021-06-03T12:28:11Z-
dc.date.available2021-06-03T12:28:11Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationГоріна Ж. Д. Принципи рідномовної освіти з позиції міжкультурного діалогу / Ж. Д. Горіна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 5. – С. 85-89.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11703-
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі мовної полісоціокультурної освіти. Обґрунтовано актуальність запровадження моделі формування міжкультурно-комунікативної компетентності у ВНЗ, цілі, завдання і методичні принципи мовно полікультурної освіти. The article is devoted to the problem of language polysociocultural education. The relevance of the introduction of the model of formation of intercultural and communicative competence in higher education, goals, objectives and methodological principles of language and multicultural education are substantiated.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпринципи мовної освітиuk
dc.subjectдіалог культурuk
dc.subjectміжкультурно-комунікативна компетентністьuk
dc.subjectprinciples of language educationuk
dc.subjectdialogue of culturesuk
dc.subjectintercultural-communicative competenceuk
dc.titleПринципи рідномовної освіти з позиції міжкультурного діалогуuk
dc.title.alternativePrinciples of native language education from the standpoint of intercultural dialogueuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Horina Zhanna Dmytriivna 2011.pdf132.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.