Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1162
Title: Індивідуально-диференційований підхід до музичного виховання дітей старшого дошкільного віку
Other Titles: Individual-differentiated approach to the preschool-age children musical education
Authors: Лісовська, Тетяна Адамівна
Lisovska, Tetyana Adamivna
Keywords: індивідуально-диференційований підхід
музичне виховання
музична вихованість
діти старшого дошкільного віку
педагогічні умови
диференційовані програми
индивидуально-дифференцированный подход
individual-differentiated approach
musical education
preschool-age children
pedagogical conditions
differentiated musical training programmes
Issue Date: 2011
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Лісовська, Т. А. Індивідуально-диференційований підхід до музичного виховання дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Тетяна Адамівна Лісовська; наук. кер. Т. М. Степанова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2011. – 20 с.
Abstract: У дисертації теоретично обґрунтовано й апробовано педагогічні умови реалізації індивідуально-диференційованого підходу до музичного виховання старших дошкільників. У дослідженні розкрито сутність і структуру феноменів «індивідуально-диференційований підхід до музичного виховання дошкільників», «музична вихованість дітей старшого дошкільного віку»; уточнено поняття «музичне виховання», «індивідуалізація», «диференціація». Визначено критерії (когнітивний, репродуктивно-діяльнісний, рефлексійно-оцінний), показники і схарактеризовано рівні сформованості музичної вихованості дітей старшого дошкільного віку. The thesis focuses on the problem of individual-differentiated approach to the preschool-age children musical education. In the research, pedagogical conditions of realization of individual-differentiated approach to the pre-school-age children musical education are theoretically grounded and practically exercised. The contents and the structure of the phenomena “individual-differentiated approach to the preschool-age children musical education”, “musical education of the preschool-age children” have been defined. The essence of the notions “musical education”, “individualization”, “differentiation” have been specified. The criteria, (cognitive, reproductive and operative, reflexive and evaluative), indicators and the levels of developing preschool-age children musical education have been revealed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1162
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Loboda .pdf233.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.