Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1159
Title: Теоретико-методичні засади формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів
Other Titles: Theoretical and methodical bases of formation of professional and creative potential of future educators of preschool educational institutions
Authors: Листопад, Олексій Анатолійович
Lystopad, Oleksiy Anatoliyovych
Keywords: професійно-творчий потенціал
майбутні вихователі
дошкільні навчальні заклади
модель формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів
педагогічні умови
профессионально-творческий потенциал
professional and creative potential
future educators
preschool educational institutions
model of formation of professional and creative potential of future educators of preschool educational institutions
pedagogical conditions
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Листопад О. А. Теоретико-методичні засади формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04, 13.00.08 / Листопад Олексій Анатолійович ; Держ. закл. «Південноукр. нац. пед. ун-т імені К. Д. Ушинського». – Одеса, 2016. – 44 с.
Abstract: У дисертації розроблено і науково обґрунтовано концепцію формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів, що включає методологічний, теоретичний та методичний концепти. Розкрито сутність і структуру поняття «професійно-творчий потенціал майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів». The conception of formation of professional and creative potential of future educators of preschool educational institutions, including methodological, theoretical and methodical concepts has been developed and scientifically substantiated. The essence and structure of the concept “professional and creative potential of future educators of preschool educational institutions” have been determined. Pedagogical conditions of formation of professional and creative potential of future educators of preschool educational institutions have been identified and proved (reflection of essence and value of pedagogical creativity in the content of training of future educators of preschool educational institutions; emotional support and stimulation of students to creative manifestations in educational activity, providing an individual trajectory of mastering the ways of creative manifestations by students in their future professional activity).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1159
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lystopad.aref.pdf481.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.