Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11578
Title: Смислоутворювальні аспекти контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів
Other Titles: Meaning-forming aspects of contextual learning of the future primary school teacher
Смыслообразовательные аспекты контекстного обучения будущего учителя начальных классов
Authors: Желанова, В. В.
Keywords: смислоорієнтована освіта
смислова дидактика
контекстне навчання майбутнього вчителя початкових класів
смисл
смислова сфера особистості
смислові структури
смислоутворення
навчальний смислоутворювальний контекст
смислотехнології
meaning-oriented education
semantic didactics
contextual learning of the future teacher primary school
meaning
semantic sphere of personality
semantic structures
meaning formation
educational meaning-making context
meaning technologies
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Желанова В. В. Смислоутворювальні аспекти контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів / В. В. Желанова // // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – №6. – С. 93-96.
Abstract: У статті розглядаються теоретико-методологічні аспекти проблеми структури та динаміки смислової сфери особистості, а також обґрунтовується доцільність реалізації навчального смислоутворювального контексту в системі контекстного навчання майбутнього вчителя початкових класів з позицій смислової дидактики. he article considers theoretical and methodological aspects of the problem of structure and dynamics of the semantic sphere personality, and also the expediency of realization of the educational sense-forming context in the system of contextual training of the future teacher of initial classes from positions of semantic didactics is substantiated.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11578
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhelanova V. V.2011.pdf122.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.