Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11569
Title: Педагогическая терапия в образовательной среде и психотерапевтическом пространстве
Other Titles: Педагогічна терапія в освітньому середовищі і психотерапевтичному просторі
Pedagogical therapy in the educational environment and psychotherapeutic space
Authors: Ликова, Вікторія Анатоліївна
Keywords: психотерапия
модель психотерапии
педагогическая терапия
холистическое здоровье
целостное развитие
образовательный процесс
образовательная среда
психотерапія
модель психотерапії
педагогічна терапія
холістичне здоров'я
цілісний розвиток
освітній процес
освітнє середовище
psychotherapy
model of psychotherapy
pedagogical therapy
holistic health
holistic development
educational process
educational environment
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Лыкова В. А. Педагогическая терапия в образовательной среде и психотерапевтическом пространстве / В. А. Лыкова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 5. – С. 32-37.
Abstract: В статье характеризуется природа психотерапии как социокультурного феномена. На основе сравнительного анализа существующих моделей психотерапии определяется место педагогической терапии в образовательной среде и психотерапевтическом пространстве. Обосновывается социальный запрос на терапевтическое сопровождение образовательного процесса. Предлагается модель педагогической терапии в образовательном процессе. У статті характеризується природа психотерапії як соціокультурного феномену. На основі порівняльного аналізу існуючих моделей психотерапії визначається місце педагогічної терапії в освітньому середовищі і психотерапевтичному просторі. Обґрунтовується соціальний запит на терапевтичний супровід освітнього процесу. Пропонується модель педагогічної терапії в освітньому процесі. The article characterizes the nature of psychotherapy as a sociocultural phenomenon. Based on a comparative analysis of existing models of psychotherapy, the place of pedagogical therapy in the educational environment and psychotherapeutic space is determined. The social demand for therapeutic support of the educational process is substantiated. A model of pedagogical therapy in the educational process is proposed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11569
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лыкова В. А. 2011.pdf146.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.