Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1148
Title: Формування організаційної культури майбутніх учителів початкової школи у процесі професійної підготовки
Other Titles: The formation of future primary school teachers’ organizational culture during their professional training
Authors: Борщенко, Валерія Володимирівна
Borshchenko, Valeriya Volodymyrivna
Keywords: майбутні вчителі початкової школи
професійна підготовка
професійно-педагогічна культура
організаційна культура
педагогічні умови
future primary school teachers
professional training
professional-pedagogical culture
organizational culture
pedagogical conditions
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Борщенко, В. В. Формування організаційної культури майбутніх учителів початкової школи у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Валерія Володимирівна Борщенко; наук. кер. В. В. Долинський; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2013. – 20 с.
Abstract: У дисертації вперше науково обґрунтовано педагогічні умови формування організаційної культури майбутніх учителів під час професійної підготовки (усвідомлення студентами основних засад наукової організації праці вчителя; оволодіння студентами засобами організації міжособистісної взаємодії учасників педагогічного процесу; стимулювання розвитку в майбутніх учителів початкової школи вмінь саморегуляції поведінки); розкрито її сутність і структуру (компетентнісна, поведінкова й особистісна складова) організаційної культури майбутніх учителів початкової школи. In the thesis the formation of future primary school teachers’ organizational culture in the process of their professional training is firstly scientifically grounded (students’ realization of basic principles of scientific organization of teacher’s work; mastering the organizational facilities of interpersonal interaction of participants in pedagogical process; stimulation of future primary school teachers’ skills of behavior self-regulation); the essence and the structure of future primary school teachers’ organizational culture have been revealed (competent, behavioral and personal component); criteria and results, qualitative characteristics of formed levels of future primary school teachers’ organizational culture (high, middle, low) have been determined;
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1148
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Borshchenko.pdf213.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.