Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11381
Title: Про засвоєння молодшими школярами національно-культурної семантики паремій
Other Titles: About mastering the national-cultural semantics of paremias by junior schoolchildren
Authors: Сокаль, Марія Анатоліївна
Сокаль, Мария Анатольевна
Sokal, Mariia Anatoliivna
Keywords: початкова школа
національне виховання
мовна освіта
паремія
primary school
national education
language education
paremias
Issue Date: 2011
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Сокаль М. А. Про засвоєння молодшими школярами національно-культурної семантики паремій / М. А. Сокаль // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 389-392.
Abstract: У статті розглядаються лінгводидактичні питання вивчення паремій у початковій школі. Актуалізована необхідність усвідомлення молодшими школярами фонового значення прислів’їв та приказок. Розкрито можливості лінгвокраїнознавчого опрацювання паремій. The article considers the linguodidactic issues of studying paremias in primary school. The need for younger students to understand the background meaning of proverbs and sayings has been updated. Possibilities of linguistic study of paremias are revealed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11381
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сокаль М. А. 2011.pdf90.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.