Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСокаль, Марія Анатоліївна-
dc.contributor.authorSokal, Mariia Anatoliivna-
dc.date.accessioned2021-05-05T14:52:47Z-
dc.date.available2021-05-05T14:52:47Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationСокаль М. А. Про засвоєння молодшими школярами національно-культурної семантики паремій / М. А. Сокаль // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2011. – № 4. – С. 389-392.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11381-
dc.description.abstractУ статті розглядаються лінгводидактичні питання вивчення паремій у початковій школі. Актуалізована необхідність усвідомлення молодшими школярами фонового значення прислів’їв та приказок. Розкрито можливості лінгвокраїнознавчого опрацювання паремій. The article considers the linguodidactic issues of studying paremias in primary school. The need for younger students to understand the background meaning of proverbs and sayings has been updated. Possibilities of linguistic study of paremias are revealed.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпочаткова школаuk
dc.subjectнаціональне вихованняuk
dc.subjectмовна освітаuk
dc.subjectпареміяuk
dc.subjectprimary schooluk
dc.subjectnational educationuk
dc.subjectlanguage educationuk
dc.subjectparemiasuk
dc.titleПро засвоєння молодшими школярами національно-культурної семантики паремійuk
dc.title.alternativeAbout mastering the national-cultural semantics of paremias by junior schoolchildrenuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2011

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сокаль М. А. 2011.pdf90.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.