Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11259
Title: Pedagogical Design of the Content of Professional Training of Teachers of General Technical Disciplines and Methods of TeachingTechnology
Other Titles: Педагогічне проектування змісту професійної підготовки викладачів загальних технічних дисциплін та методів викладання технологій
Authors: Ящук, Сергій
Yashchuk, Serhii
Шапран, Наталія Володимирівна
Shapran, Natalia Volodymyrivna
Martirosian, Lesia
Петухова, Тетяна Анатоліївна
Petukhova, Tetіana Anatoliivna
Artemieva, Inna Serhiivna
Артемьєва, Інна Сергіївна
Kolisnyk-Humenyuk, Yuliya
Keywords: master's degree training
higher education institutions
personality formation
professionalcompetencies
self-developmentandself improvement
contenteffectiveness
підготовка магістрів
вищі навчальні заклади
формування особистості
професійні компетенції
саморозвиток і самовдосконалення
змістовна ефективність
Issue Date: 2021
Publisher: Edusoft
Citation: Pedagogical Designofthe Content of Professional Trainingof Teachers of General Technical Disciplines and Methods of TeachingTechnology / S. Yashchuk, N. V. Shapran, L. Martirosian, Т. А. Petukhova, I. S. Artemieva,Y. Kolisnyk-Humenyuk // BRAIN.Broad Researchin ArtificialI ntelligence and Neuroscience. - 2021,V. 12, №1. - Р. 278-299.
Abstract: Professionaltrainingof mastersinhigher educationinstitutions, its effectiveness is largely determined by the level ofpedagogical design of the training content of future teachers of generaltechnical disciplines and teaching methods of technology, since it is thecontent that is designed to ensure the formation of a personality thathas not only a system of special knowledge and professional actions,but alsodiffersin formation professionall yimportant competencies,the appropriate level of qualifications, taking into account world and European quality standards while maintaining national achievementsand priorities, as well as capable of fruitful teaching activities inmodern conditions. Професійна підготовка майстрів у вищих навчальних закладах, її ефективність значною мірою визначається рівнем педагогічного оформлення змісту підготовки майбутніх викладачів загальнотехнічних дисциплін та методів викладання технологій, оскільки саме зміст покликаний забезпечити формування особистості, яка має не лише систему спеціальні знання та професійні дії, але також відрізняються у формуванні професії всіма важливими компетенціями, відповідним рівнем кваліфікації з урахуванням світових та європейських стандартів якості при збереженні національних досягнень та пріоритетів, а також здатних до плідної педагогічної діяльності в сучасних умовах.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11259
Appears in Collections:Кафедра технологічної і професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pedagogical Designofthe Content 2021.pdf453.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.