Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11259
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ящук, Сергій | - |
dc.contributor.author | Yashchuk, Serhii | - |
dc.contributor.author | Шапран, Наталія Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Shapran, Natalia Volodymyrivna | - |
dc.contributor.author | Martirosian, Lesia | - |
dc.contributor.author | Петухова, Тетяна Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Petukhova, Tetіana Anatoliivna | - |
dc.contributor.author | Artemieva, Inna Serhiivna | - |
dc.contributor.author | Артемьєва, Інна Сергіївна | - |
dc.contributor.author | Kolisnyk-Humenyuk, Yuliya | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-22T16:24:39Z | - |
dc.date.available | 2021-04-22T16:24:39Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Pedagogical Designofthe Content of Professional Trainingof Teachers of General Technical Disciplines and Methods of TeachingTechnology / S. Yashchuk, N. V. Shapran, L. Martirosian, Т. А. Petukhova, I. S. Artemieva,Y. Kolisnyk-Humenyuk // BRAIN.Broad Researchin ArtificialI ntelligence and Neuroscience. - 2021,V. 12, №1. - Р. 278-299. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11259 | - |
dc.description.abstract | Professionaltrainingof mastersinhigher educationinstitutions, its effectiveness is largely determined by the level ofpedagogical design of the training content of future teachers of generaltechnical disciplines and teaching methods of technology, since it is thecontent that is designed to ensure the formation of a personality thathas not only a system of special knowledge and professional actions,but alsodiffersin formation professionall yimportant competencies,the appropriate level of qualifications, taking into account world and European quality standards while maintaining national achievementsand priorities, as well as capable of fruitful teaching activities inmodern conditions. Професійна підготовка майстрів у вищих навчальних закладах, її ефективність значною мірою визначається рівнем педагогічного оформлення змісту підготовки майбутніх викладачів загальнотехнічних дисциплін та методів викладання технологій, оскільки саме зміст покликаний забезпечити формування особистості, яка має не лише систему спеціальні знання та професійні дії, але також відрізняються у формуванні професії всіма важливими компетенціями, відповідним рівнем кваліфікації з урахуванням світових та європейських стандартів якості при збереженні національних досягнень та пріоритетів, а також здатних до плідної педагогічної діяльності в сучасних умовах. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Edusoft | uk |
dc.subject | master's degree training | uk |
dc.subject | higher education institutions | uk |
dc.subject | personality formation | uk |
dc.subject | professionalcompetencies | uk |
dc.subject | self-developmentandself improvement | uk |
dc.subject | contenteffectiveness | uk |
dc.subject | підготовка магістрів | uk |
dc.subject | вищі навчальні заклади | uk |
dc.subject | формування особистості | uk |
dc.subject | професійні компетенції | uk |
dc.subject | саморозвиток і самовдосконалення | uk |
dc.subject | змістовна ефективність | uk |
dc.title | Pedagogical Design of the Content of Professional Training of Teachers of General Technical Disciplines and Methods of TeachingTechnology | uk |
dc.title.alternative | Педагогічне проектування змісту професійної підготовки викладачів загальних технічних дисциплін та методів викладання технологій | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра професійної освіти та дизайну |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pedagogical Designofthe Content 2021.pdf | 453.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.