Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1125
Title: | Развитие речи детей 6-летнего возраста с общим недоразвитием речи в процессе ознакомления с природой |
Other Titles: | Розвиток мовлення дітей 6-річного віку з загальним недорозвиненням мовлення в процесі ознайомлення з природою Speech Development of six-year-old Children who Demonstrate General Speech Underdevelopment in the Process of Familiarizing with Nature |
Authors: | Андрусёва, Ирина Владимировна Андрусьова, Ірина Володимирівна Andrusyova, Iryna Volodymyrivna |
Keywords: | общее недоразвитие речи развитие речи в процессе ознакомления с природой педагогические условия речевая компетентность организационно-дидактическая модель развития речи загальне недорозвинення мовлення розвиток мовлення у процесі ознайомлення з природою педагогічні умови мовленнєва компетентність організаційно-дидактична модель розвитку мовлення general speech underdevelopment speech development in the process of familiarizing with nature pedagogical conditions speech competence organizing and didactic model of speech development |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Республиканское высшее учебное заведение "Крымский гуманитарный университет" |
Citation: | Андрусева, И. В. Развитие речи детей 6-летнего возраста с общим недоразвитием речи в процессе ознакомления с природой [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Ирина Владимировна Андрусева; науч. рук. Л. И. Редькина; РВУЗ "Крым. гуманит. ун-т". – Ялта, 2010. – 326 с. |
Abstract: | Диссертация посвящена исследованию проблемы речевого развития шестилетних учащихся с общим недоразвитием речи (III уровень) в процессе ознакомления с природой с целью обеспечения формирования речевой компетентности как итоговой цели данного развития. Дисертація присвячена дослідженню проблеми мовленнєвого розвитку шестирічних учнів із загальним недорозвиненням мовлення (III рівень) у процесі ознайомлення з природою. В роботі виокремлено педагогічні умови розвитку мовлення шестирічних учнів із загальним недорозвиненням мовлення (III рівень) у процесі ознайомлення з природою. The thesis deals with the investigation of the problem of speech development of the six-year-old children who demonstrate general speech underdevelopment (III level) in the process of familiarizing with nature. The work highlights the pedagogical conditions of speech development of the six-year-old children with general speech underdevelopment (III level) in the process of familiarizing with nature. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1125 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Андрусёва_И.В._ .pdf | 5.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.