Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1125
Title: Развитие речи детей 6-летнего возраста с общим недоразвитием речи в процессе ознакомления с природой
Other Titles: Розвиток мовлення дітей 6-річного віку з загальним недорозвиненням мовлення в процесі ознайомлення з природою
Speech Development of six-year-old Children who Demonstrate General Speech Underdevelopment in the Process of Familiarizing with Nature
Authors: Андрусёва, Ирина Владимировна
Андрусьова, Ірина Володимирівна
Andrusyova, Iryna Volodymyrivna
Keywords: общее недоразвитие речи
развитие речи в процессе ознакомления с природой
педагогические условия
речевая компетентность
организационно-дидактическая модель развития речи
загальне недорозвинення мовлення
розвиток мовлення у процесі ознайомлення з природою
педагогічні умови
мовленнєва компетентність
організаційно-дидактична модель розвитку мовлення
general speech underdevelopment
speech development in the process of familiarizing with nature
pedagogical conditions
speech competence
organizing and didactic model of speech development
Issue Date: 2010
Publisher: Республиканское высшее учебное заведение "Крымский гуманитарный университет"
Citation: Андрусева, И. В. Развитие речи детей 6-летнего возраста с общим недоразвитием речи в процессе ознакомления с природой [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Ирина Владимировна Андрусева; науч. рук. Л. И. Редькина; РВУЗ "Крым. гуманит. ун-т". – Ялта, 2010. – 326 с.
Abstract: Диссертация посвящена исследованию проблемы речевого развития шестилетних учащихся с общим недоразвитием речи (III уровень) в процессе ознакомления с природой с целью обеспечения формирования речевой компетентности как итоговой цели данного развития. Дисертація присвячена дослідженню проблеми мовленнєвого розвитку шестирічних учнів із загальним недорозвиненням мовлення (III рівень) у процесі ознайомлення з природою. В роботі виокремлено педагогічні умови розвитку мовлення шестирічних учнів із загальним недорозвиненням мовлення (III рівень) у процесі ознайомлення з природою. The thesis deals with the investigation of the problem of speech development of the six-year-old children who demonstrate general speech underdevelopment (III level) in the process of familiarizing with nature. The work highlights the pedagogical conditions of speech development of the six-year-old children with general speech underdevelopment (III level) in the process of familiarizing with nature.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1125
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Андрусёва_И.В._ .pdf5.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.