Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1125
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндрусёва, Ирина Владимировна-
dc.contributor.authorАндрусьова, Ірина Володимирівна-
dc.contributor.authorAndrusyova, Iryna Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2018-12-19T11:16:59Z-
dc.date.available2018-12-19T11:16:59Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationАндрусева, И. В. Развитие речи детей 6-летнего возраста с общим недоразвитием речи в процессе ознакомления с природой [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Ирина Владимировна Андрусева; науч. рук. Л. И. Редькина; РВУЗ "Крым. гуманит. ун-т". – Ялта, 2010. – 326 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1125-
dc.description.abstractДиссертация посвящена исследованию проблемы речевого развития шестилетних учащихся с общим недоразвитием речи (III уровень) в процессе ознакомления с природой с целью обеспечения формирования речевой компетентности как итоговой цели данного развития. Дисертація присвячена дослідженню проблеми мовленнєвого розвитку шестирічних учнів із загальним недорозвиненням мовлення (III рівень) у процесі ознайомлення з природою. В роботі виокремлено педагогічні умови розвитку мовлення шестирічних учнів із загальним недорозвиненням мовлення (III рівень) у процесі ознайомлення з природою. The thesis deals with the investigation of the problem of speech development of the six-year-old children who demonstrate general speech underdevelopment (III level) in the process of familiarizing with nature. The work highlights the pedagogical conditions of speech development of the six-year-old children with general speech underdevelopment (III level) in the process of familiarizing with nature.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherРеспубликанское высшее учебное заведение "Крымский гуманитарный университет"uk
dc.subjectобщее недоразвитие речиuk
dc.subjectразвитие речи в процессе ознакомления с природойuk
dc.subjectпедагогические условияuk
dc.subjectречевая компетентностьuk
dc.subjectорганизационно-дидактическая модель развития речиuk
dc.subjectзагальне недорозвинення мовленняuk
dc.subjectрозвиток мовлення у процесі ознайомлення з природоюuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectмовленнєва компетентністьuk
dc.subjectорганізаційно-дидактична модель розвитку мовленняuk
dc.subjectgeneral speech underdevelopmentuk
dc.subjectspeech development in the process of familiarizing with natureuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectspeech competenceuk
dc.subjectorganizing and didactic model of speech developmentuk
dc.titleРазвитие речи детей 6-летнего возраста с общим недоразвитием речи в процессе ознакомления с природойuk
dc.title.alternativeРозвиток мовлення дітей 6-річного віку з загальним недорозвиненням мовлення в процесі ознайомлення з природоюuk
dc.title.alternativeSpeech Development of six-year-old Children who Demonstrate General Speech Underdevelopment in the Process of Familiarizing with Natureuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Андрусёва_И.В._ .pdf5.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.