Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11181
Title: | Artistic education in interdisciplinary dimension: theoretical aspect of an issue |
Other Titles: | Художня освіта в міждисциплінарному вимірі: теоретичний аспект проблеми |
Authors: | Oleksiuk, O. M. |
Keywords: | strategy benchmarks development post-classical paradigm artistic education communicative practices interdisciplinary discourse innovative model стратегія орієнтири розвиток художня освіта міждисциплінарний дискурс інноваційна модель комунікативні практики |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Oleksiuk O. Artistic education in interdisciplinary dimension: theoretical aspect of an issue / O. Oleksiuk // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 161-167. |
Abstract: | The interdisciplinarity of artistic education lies in the versatility of the influence of art on all cognitive processes of man and the ability of artistic-figurative embodiment of any topic and plot that concerns the personthe artist and the recipient. The origins of interdisciplinarity as a scientific paradigm lie in the theory of communication. Міждисциплінарність художньої освіти полягає у різнобічності впливу мистецтва на всі пізнавальні процеси людини та здатності художньо-образного втілення будь-якої теми та сюжету, що стосується людини - художника та реципієнта. Витоки міждисциплінарності як наукової парадигми лежать в теорії спілкування. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11181 |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Oleksiuk Olha 2018.pdf | 628.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.