Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11181
Title: Artistic education in interdisciplinary dimension: theoretical aspect of an issue
Other Titles: Художня освіта в міждисциплінарному вимірі: теоретичний аспект проблеми
Authors: Oleksiuk, O. M.
Keywords: strategy
benchmarks
development
post-classical paradigm
artistic education
communicative practices
interdisciplinary discourse
innovative model
стратегія
орієнтири
розвиток
художня освіта
міждисциплінарний дискурс
інноваційна модель
комунікативні практики
Issue Date: 2018
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Oleksiuk O. Artistic education in interdisciplinary dimension: theoretical aspect of an issue / O. Oleksiuk // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 161-167.
Abstract: The interdisciplinarity of artistic education lies in the versatility of the influence of art on all cognitive processes of man and the ability of artistic-figurative embodiment of any topic and plot that concerns the personthe artist and the recipient. The origins of interdisciplinarity as a scientific paradigm lie in the theory of communication. Міждисциплінарність художньої освіти полягає у різнобічності впливу мистецтва на всі пізнавальні процеси людини та здатності художньо-образного втілення будь-якої теми та сюжету, що стосується людини - художника та реципієнта. Витоки міждисциплінарності як наукової парадигми лежать в теорії спілкування.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11181
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oleksiuk Olha 2018.pdf628.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.