Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11142
Title: | Formation of the scenically-shaped culture of future teachers of musical art: methodological benchmarks |
Other Titles: | Формування сценичної форми культури майбутніх учителів музичного мистецтва: методичні орієнтири |
Authors: | Kosinska, Nataliia |
Keywords: | future teachers of the musical art methodological foundations scenically-shaped culture cultural approach axiological approach hermeneutical approach ompetency-based approach image майбутні викладачі музичного мистецтва методологічні основи культура в мальовничій формі культурний підхід аксіологічний підхід герменевтичний підхід підхід, заснований на компетентності зображення |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Kosinska N. Formation of the scenically-shaped culture of future teachers of musical art: methodological benchmarks / N. Kosinska // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 109-116. |
Abstract: | It is proved in the article that at the current stage of development of artistic and pedagogical education its traditional principles of development that are oriented at acquiring of knowledge, formation of experiences and skills, range of competences are established. It is defined that the new requirements are imposed on a teacher in the context of innovational approaches as follows: the modern society needs professionals who can perform professional functions and will be ready from the beginning of professional activity to manifest professionalism, competences in formation of the generation with a high level of aesthetic culture, values and ethical orientations. У статті доведено, що на сучасному етапі розвитку художньо-педагогічної освіти встановлюються її традиційні принципи розвитку, орієнтовані на здобуття знань, формування досвіду та навичок, діапазон компетенцій. Визначено, що нові вимоги пред'являються до вчителя в контексті інноваційних підходів наступним чином: сучасне суспільство потребує фахівців, які можуть виконувати професійні функції і будуть готові з самого початку професійної діяльності виявляти професіоналізм, компетентність у формуванні покоління з високим рівнем естетичної культури, цінностей та етичних орієнтацій. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11142 |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nataliia Kosinska 2018 .pdf | 661.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.