Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKosinska, Nataliia-
dc.date.accessioned2021-04-08T08:16:21Z-
dc.date.available2021-04-08T08:16:21Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationKosinska N. Formation of the scenically-shaped culture of future teachers of musical art: methodological benchmarks / N. Kosinska // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 109-116.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11142-
dc.description.abstractIt is proved in the article that at the current stage of development of artistic and pedagogical education its traditional principles of development that are oriented at acquiring of knowledge, formation of experiences and skills, range of competences are established. It is defined that the new requirements are imposed on a teacher in the context of innovational approaches as follows: the modern society needs professionals who can perform professional functions and will be ready from the beginning of professional activity to manifest professionalism, competences in formation of the generation with a high level of aesthetic culture, values and ethical orientations. У статті доведено, що на сучасному етапі розвитку художньо-педагогічної освіти встановлюються її традиційні принципи розвитку, орієнтовані на здобуття знань, формування досвіду та навичок, діапазон компетенцій. Визначено, що нові вимоги пред'являються до вчителя в контексті інноваційних підходів наступним чином: сучасне суспільство потребує фахівців, які можуть виконувати професійні функції і будуть готові з самого початку професійної діяльності виявляти професіоналізм, компетентність у формуванні покоління з високим рівнем естетичної культури, цінностей та етичних орієнтацій.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherАріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectfuture teachers of the musical artuk
dc.subjectmethodological foundationsuk
dc.subjectscenically-shaped cultureuk
dc.subjectcultural approachuk
dc.subjectaxiological approachuk
dc.subjecthermeneutical approachuk
dc.subjectompetency-based approachuk
dc.subjectimageuk
dc.subjectмайбутні викладачі музичного мистецтваuk
dc.subjectметодологічні основиuk
dc.subjectкультура в мальовничій форміuk
dc.subjectкультурний підхідuk
dc.subjectаксіологічний підхідuk
dc.subjectгерменевтичний підхідuk
dc.subjectпідхід, заснований на компетентностіuk
dc.subjectзображенняuk
dc.titleFormation of the scenically-shaped culture of future teachers of musical art: methodological benchmarksuk
dc.title.alternativeФормування сценичної форми культури майбутніх учителів музичного мистецтва: методичні орієнтириuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nataliia Kosinska 2018 .pdf661.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.