Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11121
Title: | Innovative teaching instruments for improvement mathematical training of future physics teachers |
Other Titles: | Інноваційні засоби навчання для вдосконалення математичної підготовки майбутніх учителів фізики |
Authors: | Чепок, Олег Леонідович Chepok, Oleh Leonidovych Синюкова, Олена Миколаївна Sinyukova, Olena Mykolaivna |
Keywords: | mathematics physics practical-oriented training mutually penetrative character of relations between Physics and Mathematics математика фізика практико-орієнтоване навчання взаємопроникний характер відносин між фізикою та математикою |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Chepok О. L. Innovative teaching instruments for improvement mathematical training of future physics teachers / О. L. Chepok, О. М. Sinyukova // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 43-49. |
Abstract: | Conception of practical-oriented teaching-learning process, turned to the concrete results, is among the modern world educational trends. Physics teacher’s personal persuasion in a special, mutually penetrative, character of relations between Physics and Mathematics, his ability to demonstrate this character in teaching and educational process and to favor in such a way the formation of analogic persuasions of his students are among the most impotent concrete results of the process of such teacher’s, training. A system of mutual co-ordination between the course of General Physics and mathematical courses for the first-year students of physical specialties, together with the author’s concept of its implementation are represented. Концепція практико-орієнтованого навчально-навчального процесу, звернена до конкретних результатів, є однією з сучасних світових освітніх тенденцій. Особисте переконання вчителя фізики в особливому, взаємопроникаючому характері відносин між фізикою та математикою, його здатність продемонструвати цей характер у навчально-виховному процесі та сприяти таким чином формуванню аналогічних переконань своїх учнів є одними з найбільш імпотентних. Представлена система взаємної координації між курсом загальної фізики та математичними курсами для студентів першого курсу фізичних спеціальностей разом із авторською концепцією її реалізації. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11121 |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chepok Oleh Leonidovych 2018.pdf | 588.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.