Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10938
Назва: The Issue Of Translating Infomercials
Автори: Дерік, Ілона Морисівна
Derik, Ilona Morisivna
Ключові слова: translating
Translating Infomercials
Issue
Дата публікації: 2018
Видавництво: Харбінський інженерний університет
Бібліографічний опис: Derik I. On The Issue Of Translating Infomercials / Ilona Derik // Актуальні проблеми філології і професійної підготовки фахівців у полікультурному просторі : Міжнародний журнал. – Харбін : Харбінський інженерний університет, 2018. ‒ С. 24-25.
Короткий огляд (реферат): Infomercials are viewed as a hybrid of commercials and news programs. The relevance of the research focused upon the study of infomercial discourse in translation aspect can't be underestimated. Nowadays infomercials distributed both by TV companies and Internet network represent the most powerful and trustworthy source of information, being at the same time a very accurate mechanism of political manipulation. The tasks of the resumed research were formulated as a detailed review of the infomercial discourse in general linguistic as well as translation aspect. The above mentioned tasks presupposed the implementation of such research techniques as deductive and inductive methods, as well as contrastive and computational statistic methods.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10938
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Derik.pdf276.2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.