Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10588
Title: Hermeneutic approach to the development of vocational and teacher training as a humanitarian-oriented technology
Other Titles: Герменевтичний підхід до розвитку професійно-технічної та педагогічної підготовки як гуманітарно-орієнтованої технології
Authors: Lomonova, M. F.
Keywords: hermeneutic approach
humanitarian technology
the technology scenario analysis
humanitarian-oriented technology of the scenario analysis
герменевтичний підхід
гуманітарна технологія
аналіз технологічного сценарію
гуманітарно-орієнтована технологія аналізу сценаріїв
Issue Date: 2014
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Lomonova M. F. Hermeneutic approach to the development of vocational and teacher training as a humanitarian-oriented technology / M. F. Lomonova // . Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 225-230.
Abstract: The aim of the research is to prove the possibility of studying the development process of the hermeneutic approach in the vocational teacher training as a humanitarian-oriented technology of the scenario analysis. The problem is related to the use of new humanitarian-oriented techniques of the scenario analysis, which allows the complex to present the problem of objectification of the hermeneutic values of the modern socio-cultural-communicative space of a university to form interpretive qualities of the teacher's personality as a man of culture. Метою дослідження є довести можливість вивчення процесу розвитку герменевтичного підходу в професійній підготовці вчителів як гуманітарно-орієнтованої технології аналізу сценаріїв. Проблема пов'язана з використанням нових гуманітарно-орієнтованих методів аналізу сценаріїв, що дозволяє комплексу поставити проблему об'єктивації герменевтичних цінностей сучасного соціокультурно-комунікативного простору університету для формування інтерпретаційних якостей Особистість вчителя як людини культури.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10588
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lomonova M. F. 2014 5 .pdf695.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.