Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10588
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLomonova, M. F.-
dc.date.accessioned2021-02-04T10:23:08Z-
dc.date.available2021-02-04T10:23:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationLomonova M. F. Hermeneutic approach to the development of vocational and teacher training as a humanitarian-oriented technology / M. F. Lomonova // . Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 225-230.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10588-
dc.description.abstractThe aim of the research is to prove the possibility of studying the development process of the hermeneutic approach in the vocational teacher training as a humanitarian-oriented technology of the scenario analysis. The problem is related to the use of new humanitarian-oriented techniques of the scenario analysis, which allows the complex to present the problem of objectification of the hermeneutic values of the modern socio-cultural-communicative space of a university to form interpretive qualities of the teacher's personality as a man of culture. Метою дослідження є довести можливість вивчення процесу розвитку герменевтичного підходу в професійній підготовці вчителів як гуманітарно-орієнтованої технології аналізу сценаріїв. Проблема пов'язана з використанням нових гуманітарно-орієнтованих методів аналізу сценаріїв, що дозволяє комплексу поставити проблему об'єктивації герменевтичних цінностей сучасного соціокультурно-комунікативного простору університету для формування інтерпретаційних якостей Особистість вчителя як людини культури.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherАріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjecthermeneutic approachuk
dc.subjecthumanitarian technologyuk
dc.subjectthe technology scenario analysisuk
dc.subjecthumanitarian-oriented technology of the scenario analysisuk
dc.subjectгерменевтичний підхідuk
dc.subjectгуманітарна технологіяuk
dc.subjectаналіз технологічного сценаріюuk
dc.subjectгуманітарно-орієнтована технологія аналізу сценаріївuk
dc.titleHermeneutic approach to the development of vocational and teacher training as a humanitarian-oriented technologyuk
dc.title.alternativeГерменевтичний підхід до розвитку професійно-технічної та педагогічної підготовки як гуманітарно-орієнтованої технологіїuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lomonova M. F. 2014 5 .pdf695.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.