Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10541
Title: The peculiarities of would-be teachers’ professional identity formation
Other Titles: Особливості формування професійної ідентичності майбутніх учителів
Authors: Курлянд, Зинаида Наумівна
Kurlіand, Zinaida Naumivna
Keywords: professional identity
would-be teachers
formation
професійна ідентичність
потенційні вчителі
формування
Issue Date: 2014
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Kurlіand Z. N. The peculiarities of would-be teachers’ professional identity formation / Z. N. Kurlіand // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 189-195.
Abstract: There have been first determined and theoretically grounded the peculiarities of would-be teachers professional identity formation. The new paradigm of education certainly places new demands on teachers, who must not only be a highly qualified professional, the master of his craft, but also a creative person, configured for continuous improvement, but also be able to “charge” the students with it. Вперше визначено та теоретично обґрунтовано особливості формування професійної ідентичності майбутніх учителів. Нова парадигма освіти, безумовно, ставить нові вимоги до викладачів, які повинні бути не лише висококваліфікованим фахівцем, майстром своєї справи, але й творчою людиною, налаштованою на постійне вдосконалення, але також мати можливість «зарядити» учнів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10541
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kurlіand Zinaida Naumivna 2014.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.