Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10145
Title: Шляхи оптимізації процесу підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до хормейстерської роботи з дітьми
Other Titles: Ways to optimize the process of future music teachers’ training for choirmaster work with children
Authors: Іригіна, Світлана Олександрівна
Iryhina, Svitlana Oleksandrivna
Keywords: підготовка студентів до хормейстерської роботи з дітьми
музично-співоча освіта школярів
сучасні підходи щодо організації вокально-хорової роботи з учнями
методи та прийоми її оптимізації
preparation of students for choirmaster work with children
musical and vocal education of schoolchildren
modern approaches to the organization of vocal and choral work with students
methods and techniques for its optimization
Issue Date: 2019
Publisher: Актуальні питання мистецької освіти та виховання
Citation: Іригіна С.О. Шляхи оптимізації процесу підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до хормейстерської роботи з дітьми / С.О. Іригіна // Актуальні питання мистецької освіти та виховання. - 2019. - Вип. 1-2 (13-14). - Суми : ФОП Цьома С.П., 2019. - С. 168-177.
Abstract: У статті актуалізовано проблему вдосконалення теорії та методів навчання майбутніх педагогів-хормейстерів. Охарактеризовано зміст основних напрямів роботи й підходів щодо організації процесу вивчення й освоєння ними шкільного пісенного репертуару. Викладено зміст стандарту знань і вмінь (у галузі музично-співочої діяльності), якими повинні оволодіти учні до закінчення початкової школи; критерії добору вокально-хорового репертуару для роботи з дітьми та оцінювання творчих проявів студентів. Значну увагу приділено розкриттю змісту діяльності майбутнього вчителя-хормейстера щодо використання у вокально-хоровій роботі прийомів театралізації музичних творів. The article actualizes the problem of the improving of theory and methods of future teachers-choirmasters’ training. It unfolds the content of the main directions of work and approaching to organization of the process of the school song repertoire’s studying and mastering. As well, it states the content of standard knowledge and skills (in the field of musical and singing activity) that the students should master by the end of primary school; and states the criteria for selection of the vocal and choral repertoire to work with children and appraise the students’ creativity performance. Considerable attention is paid to the disclosure of future teacher-choirmaster's activity’s content in the use of the atricalization techniques for musical works in vocal and choral work.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10145
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iryhina SO.pdf485.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.