Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10070
Title: До проблеми проєктування індивідуальної траєкторії розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі диригентсько-хорової підготовки
Other Titles: To the problem of individual design trajectories of development of prospective teachers of music art in the process of conducting and choral training
К проблеме проектирования индивидуальной траектории развития будущих учителей музыкального искусства в процессе дирижерско-хоровой подготовки
Authors: Ашихміна, Наталія Віталіївна
Ashykhmina, Nataliia Vitaliivna
Ашихмина, Наталья Витальевна
Keywords: індивідуалізація навчання
проєктування індивідуальної траєкторії розвитку
диригентсько-хорова підготовка
майбутні вчителі музичного мистецтва
individualization of learning
designing an individual development trajectory
conducting and choral training
prospective teachers of music art
индивидуализация обучения
проектирование индивидуальной траектории развития
дирижерско-хоровая подготовка
будущие учителя музыкального искусства
Issue Date: 2020
Publisher: Perfect Publishing
Citation: Ашихміна Н. В. До проблеми проєктування індивідуальної траєкторії розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі диригентсько-хорової підготовки // World science: problems, prospects and innovations : Abstracts of the 2nd International scientific and practical conference. - Perfect Publishing. Toronto, Canada, 2020. - P. 216-219. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiyaworld-science-problems-prospects-and-innovations-28-30-oktyabrya-2020-godatoronto-kanada-arhiv/.
Abstract: Проєктування траєкторії індивідуального розвитку здобувачів вищої освіти в процесі диригентсько-хорової підготовки зумовлює активацію фахового й особистісного саморозвитку майбутніх учителів музичного мистецтва і в значній мірі забезпечує результативність художньо-освітнього процесу й диригентсько-хорової підготовки, оскільки істотно впливає на підвищення рівня мотивації та пізнавальної активності майбутніх фахівців, ставить їх у позицію суб’єктів, які безпосередньо керують власною виконавською діяльністю, фахово-особистісним становленням й удосконаленням. Designing the trajectory of individual development applicants for higher education in the process of conducting and choral training determines activation of professional and personal self-development of future teachers musical art and largely ensures the effectiveness of the art education process and conducting and choral training, as significantly affects the level of motivation and cognitive activity of the future professionals, puts them in the position of entities that directly manage their own executive activity, professional and personal formation and improvement. Проектирование траектории индивидуального развития соискателей высшего образования в процессе дирижерско-хоровой подготовки способствует активизации профессионального и личностного саморазвития будущих учителей музыкального искусства и в значительной степени обеспечивает результативность художественно-образовательного процесса, поскольку существенно влияет на повышение уровня мотивации и познавательной активности будущих специалистов, ставит их в позицию субъектов, которые непосредственно управляют собственной исполнительской деятельностью, профессионально-личностным становлением и совершенствованием.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10070
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ashykhmina NV.pdf738.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.