Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПідгірний, Олег Валерійович-
dc.contributor.authorPidhirnyi, Oleh Valeriiovych-
dc.date.accessioned2020-05-18T10:41:29Z-
dc.date.available2020-05-18T10:41:29Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationПідгірний О. В. Методичний аспект упровадження інтерактивно-тренінгових форм навчання майбутніх учителів у закладах вищої освіти / О. В. Підгірний // Інноваційна педагогіка : наук. журнал. – 2020. – Вип. 22. Т. 2. – С. 145-148.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7688-
dc.description.abstractСтаття присвячена висвітленню особливостей впровадження інтерактивно-тренінгових форм навчання студентів-майбутніх учителів із метою розвитку у них комунікативних умінь в освітньому просторі сучасної школи. Мета статті полягає у висвітленні методичного аспекту впровадження інтерактивно-тренінгових форм навчання майбутніх учителів у закладах вищої освіти. Процедура експериментального дослідження: 1 етап – розробка тренінгу для здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей (перший освітній рівень «бакалавр»); 2 етап – представлення алгоритму роботи зі студентами (приклади найбільш дієвих форм і методів роботи з майбутніми вчителями з метою формування умінь педагогічної взаємодії). The article is devoted to highlighting the peculiarities of introducing interactive-training forms of teaching students-future teachers in order to develop their communication skills in the educational space of the modern school. The purpose of the article is to highlight the methodological aspect of introducing interactive training forms for teaching future teachers in higher education institutions. The procedure of experimental study: stage 1 – development of training for applicants for higher education of pedagogical specialties (first educational level “bachelor”); stage 2 – presentation of the algorithm of work with students (examples of the most effective forms and methods of working with future teachers to form тpedagogical interaction skills).uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій; Видавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectінтерактивно-тренінгові форми навчанняuk
dc.subjectмайбутні вчителіuk
dc.subjectкомунікативні вмінняuk
dc.subjectзаклад вищої освітиuk
dc.subjectinteractive-training forms of teachinguk
dc.subjectstudents-future teachersuk
dc.subjectcommunication skillsuk
dc.subjectinstitution of higher educationuk
dc.titleМетодичний аспект упровадження інтерактивно-тренінгових форм навчання майбутніх учителів у закладах вищої освітиuk
dc.title.alternativeMethodical aspect of introduction of interactive-training forms of future teachers' teaching in higher education institutionsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра спортивних ігор

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pidhirnyi Oleh Valeriiovych 2020.pdf358.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.