Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/7506| Title: | Мовна освіта у соціокомунікативному аспекті |
| Other Titles: | Language education in socio-communicative aspect |
| Authors: | Самчук, Лариса Сергіївна Samchuk, Larysa |
| Keywords: | освіта мовна освіта соціокод соціокомунікативний підхід нова парадигма освіти міжкультурна комунікація мова соціальний інститут система освіти education language education sociocode socio-communicative approach a new paradigm of education intercultural communication language social institution the education system |
| Issue Date: | 2015 |
| Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
| Citation: | Самчук Л. С. Мовна освіта у соціокомунікативному аспекті / Л. С. Самчук // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2015. – № 1. – С. 167-171. |
| Abstract: | У статті здійснено аналіз особливостей мовної освіти в Україні у межах соціокомунікативного підходу. Визначено роль соціокомунікативного підходу для розуміння механізмів становлення і функціонування освіти як соціального інституту. Встановлено, що соціокомунікативний підхід передбачає розгляд освіти як системи комунікації, взаємодії учасників навчального процесу як форму соціалізації людини у контексті культури. In this article analyzed the peculiarities language education in Ukraine within the socio- communacative aspect. Determines the role socio-communicative approach to understanding the mechanisms of formation and functioning of education as a social institution. Established something socio communicative approach involves consideration of education as a system of communication, interaction of participants of the educational process as a form of socialization in the context of culture. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/7506 |
| Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Samchuk Larysa 2015 1.pdf | 593.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.