Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7506
Title: Мовна освіта у соціокомунікативному аспекті
Other Titles: Language education in socio-communicative aspect
Authors: Самчук, Лариса Сергіївна
Samchuk, Larysa
Keywords: освіта
мовна освіта
соціокод
соціокомунікативний підхід
нова парадигма освіти
міжкультурна комунікація
мова
соціальний інститут
система освіти
education
language education
sociocode
socio-communicative approach
a new paradigm of education
intercultural communication
language
social institution
the education system
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Самчук Л. С. Мовна освіта у соціокомунікативному аспекті / Л. С. Самчук // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2015. – № 1. – С. 167-171.
Abstract: У статті здійснено аналіз особливостей мовної освіти в Україні у межах соціокомунікативного підходу. Визначено роль соціокомунікативного підходу для розуміння механізмів становлення і функціонування освіти як соціального інституту. Встановлено, що соціокомунікативний підхід передбачає розгляд освіти як системи комунікації, взаємодії учасників навчального процесу як форму соціалізації людини у контексті культури. In this article analyzed the peculiarities language education in Ukraine within the socio- communacative aspect. Determines the role socio-communicative approach to understanding the mechanisms of formation and functioning of education as a social institution. Established something socio communicative approach involves consideration of education as a system of communication, interaction of participants of the educational process as a form of socialization in the context of culture.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7506
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samchuk Larysa 2015 1.pdf593.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.