Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6920
Title: Country Studies in teaching foreign languages at higher school
Other Titles: Викладання краєзнавства та іноземної мови у вищій школі
Authors: Букач, Валерій Михайлович
Bukach, Valery Mykhailovych
Голубова, Ганна Василівна
Golubova, Ganna Vasylivna
Keywords: foreign language teaching
Country Studies
intercultural communication
Country Studies material
teaching Regional Studies
dialogue of cultures
викладання іноземної мови
краєзнавство
міжкультурна комунікація
краєзнавчий матеріал
регіонознавча освіта
діалог культур
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Bukach V. Country Studies in teaching foreign languages at higher school / V. Bukach, G. Golubova // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 4 (129). – С. 26 - 32.
Abstract: The article substantiates the relevance of the use of Country Studies materials in the English teaching process. It is emphasized on the importance of training future specialists in intercultural communication, cultural, professional and personal communication. The effectiveness of the use of Country Studies materials as an integral part of the foreign language teaching process has been revealed. It is emphasized that Country Studies material contributes to the formation of a linguistically competent personality and the upbringing of patriotism and citizenship; the success of the use of Country Studies materials in the process of teaching a foreign language and culture is determined by their interdisciplinary character. The principles that substantiate the general-didactic requirements to the organization of training, on which the systematic model of the use of Country Studies materials is based, are considered. The knowledge important for teaching alongside with the educational purposes gained during the study of their native land (geographic studies, historical ethnography, literary ethnography). У статті обґрунтовано актуальність застосування краєзнавчих матеріалів у процесі викладання англійської мови. Розглянуто важливість підготовки майбутніх фахівців до міжкультурної комунікації, культурного, професійного та особистого спілкування. Обґрунтовано використання краєзнавчого матеріалу як невід’ємної частини процесу навчання іноземним мовам. Доведено, що краєзнавчий матеріал сприяє формуванню лінгвістично компетентної особистості та вихованню патріотизму і громадянськості; успішність застосування краєзнавчих матеріалів у процесі викладання іноземної мови і культури обумовлено їхнім міжпредметним характером. Розглянуто принципи, що випливають із загально-дидактичних вимог до організації навчання, на яких базується систематизована модель використання краєзнавчих матеріалів. До інформаційних цінностей краєзнавства дослідники відносять значущі для освітньо-виховних цілей знання, отримані в процесі вивчення рідного краю: географічне краєзнавство, історичне краєзнавство, літературне краєзнавство.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6920
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bukach-Golubova-2019-4.pdf265.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.