Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6727
Назва: Проблема ідентичності та концепція людини у філософії П. Рікера
Інші назви: Problem of identity and human concept in philosophy P. Riker
Автори: Ткаченко, К. В.
Tkachenko, K. V.
Ключові слова: ідентичність
особистість
прагматизм
етична настанова
самість
identity
personality
pragmatism
ethical setting
self
narrative
Дата публікації: 2019
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Ткаченко К. В. Проблема ідентичності та концепція людини у філософії П. Рікера / К. В. Ткаченко // Наукове пізнання: методологія та технології. - 2019. - №1. - С.182-189.
Короткий огляд (реферат): В статті автор приділяє увагу розгляду проблеми ідентичності в контексті феноменологічної філософії, звертаючись до поглядів П. Рікера. Феноменологія намагається побудувати схему, в межах якої особистість отримує онтологічне підґрунтя, хоча феноменологічна онтологія принципово відрізняється від класичного розуміння онтології. Якщо класичні системи минулого намагалися знайти трансцендентний ґрунт для особистості (на кшталт гегелівського Абсолютного духу), то феноменологія переводить дискурс у площину проблеми тілесності. Постмодернізм актуалізував проблему пошуку власної ідентичності в певному негативному смислі. Якщо ідентичність особистості (в тому числі – її культурно-історична ідентичність) розглядається в довільно прийнятих ілюзорних ідеологіях, то розпадається і сама культура, а з нею – і особистість. In the article the author pays attention to the consideration of the identification problem in the context of phenomenological philosophy, referring to the views of P. Ricker. Phenomenology tries to construct a scheme in which a person receives an ontological basis, although, of course, the phenomenological ontology is fundamentally different from the classical understanding of ontology. If classical systems of the past tried to find transcendental soil for an individual (such as the Hegelian Absolute Spirit), then phenomenology translates discourse into the plane of the problem of corporeality. Postmodernism has actualized the problem of finding its identity in a certain negative sense. If the identity of the person (including − its cultural-historical identity) is rooted in arbitrarily adopted illusory ideologies, then culture itself collapses, and with it – and personality. The identity problem occupies a special place in the philosophy of P. Ricker. The task of his work, Ricker considered the development of a generalized concept of a man of the twentieth century, taking into account the completion of the contribution to her phenomenology, existentialism, personalization, psychoanalysis, and others. Actually Ricker's philosophical constructions are based on a critical rethinking of the psychoanalytic doctrine of S. Freud and the phenomenological doctrine of Husserl.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6727
Розташовується у зібраннях:2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tkachenko.pdf773.4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.