Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6661
Назва: Психолого-педагогічні засоби формування позитивнодієвого ставлення до власного здоров’я у студентів
Інші назви: Psychological and pedagogical means of positive and effective attitude formation of students to their own health
Автори: Мірошниченко, Оксана
Mіroshnychenko, Oksana
Світлична, Наталія
Svitlychna, Natalia
Табачник, І. Г.
Ключові слова: юнацький вік
студенти
профілактика
корекція
адиктивна поведінка
психологічний тренінг
adolescence
students
prevention
correction
additive behavior
mindset training
Дата публікації: 2019
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Мірошниченко О. Психолого-педагогічні засоби формування позитивнодієвого ставлення до власного здоров’я у студентів / О. Мірошниченко, Н. Світлична, І. Табачник // Наука і освіта. - 2019. - №3. - С.40-46.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено особливостям використання психолого-педагогічних засобів для здійснення найбільш ефективних кроків формування у студентів позитивно-дієвого ставлення до власного здоров’я. Метою роботи було здійснення теоретичного аналізу основних психолого-педагогічних засобів профілактики й корекції адиктивної поведінки студентів. Застосовувався комплекс теоретичних (рефлексивний аналіз та узагальнення наукової літератури) й емпіричних (інструментарії математичної статистики) методів, вибір та поєднання яких зумовлені метою й завданнями дослідження. Важливою психолого-педагогічною умовою профілактики адиктивної поведінки студентів є здійснення профілактичного моніторингу, тобто відстеження показників можливих умов та факторів тютюногенного, алкогенного ризику, що передбачає створення відповідного наукового підґрунтя. Необхідною умовою у вирішенні проблем сформованості інтересу до власного до здоров’я у системі ставлень світосприйняття студентів є формування мотиваційного компонента, позитивного відношення до навчальної діяльності та психологічного благополуччя. Особливого значення у ракурсі означеної проблематики набуває психологічний тренінг як засіб перепрограмування моделі управління поведінкою та діяльністю, що вже існує в людини, в цьому разі у підлітків та людей юнацького віку. У програмі тренінгу застосована модель покрокової зміни адиктивної поведінки. Формами соціально-психологічної допомоги в роботі зі студенством є профілактика й корекція когнітивних розладів із використанням вправ та ігор, що засновані на сполученні когнітивних і сугестивних компонентів, корекція емоційно-особистісних порушень тощо. Недостатньо дослідженими залишаються можливості корекції адиктивної поведінки студентів в період навчання в закладах вищої освіти засобами психологічного тренінгу інтегративного типу. Тому практичне значення саме цього комплексу психотерапевтичних технік розширює уявлення про шляхи корекції адикцій у юнацтва через застосування психологічних засобів розвитку позитивно-дієвого ставлення до здоров’я в системі базових відношень особистості. The article is devoted to the peculiarities of the use of psychological and pedagogical means for realization of the most effective steps of positive and effective attitude formation of students to their own health. The purpose of the article was to carry out the theoretical analysis of the basic psychological and pedagogical means of prevention and correction students' addictive behavior. A set of theoretical (reflexive analysis and generalization of scientific literature) and empirical (mathematical statistics tools) methods were applied, the choice and combinations of which were determined by the purpose and tasks of the research. An important psychological and pedagogical condition for the students' addictive behavior prevention is the implementation of prophylactic monitoring, that is, the tracking of indicators of possible conditions and factors of tobacco and alcohologenic risk, which implies the creation of an appropriate scientific basis. The necessary conditions for solving the problems of forming an interest of one's own health in the system of students` perception of the world is the formation of a motivational component, a positive attitude to educational activity and psychological well-being. Mindset training as a means of reprogramming the model of behavior and activity management that humans already have, in this case adolescents and youth is of particular importance in the context of these issues. A step-by-step model of addictive behavior is used in the training program. The forms of social and psychological assistance in working with students are the prevention and correction of cognitive disorders using exercises and games based on a combination of cognitive and suggestive components, correction of emotional and abnormal personality etc. The possibilities of correction of students' addictive behavior during the period of study in higher education institutions by means of psychological training of integrative type remain insufficiently investigated. Therefore, the practical importance, namely, of this complex of psychotherapeutic techniques expands the idea of ways to correct addictions in adolescence through the use of psychological means of developing a positive and effective attitude to health in the system of basic personality relationships.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6661
Розташовується у зібраннях:2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mіroshnychenko.pdf814.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.