Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6503
Title: System-Activity Conception of Teachers Training: Competence and Organizational Aspects
Other Titles: Системно-діяльнісна концепція підготовки вчителя xxi століття: компетентнісний та організаційний аспекти
Pedagogical factors of gifted children’s adaptation to the educational environment of primary school
Authors: Chebykin, Oleksij Yakovych
Чебикін, Олексій Якович
Чебыкин, Алексей Яковлевич
Keywords: teacher
professional training
system-activity conception
innovative technologies
Master’s degree
Bachelor’s degree
pedagogical university
вчитель
професійна підготовка
системно-діяльнісна концепція
інноваційні технології
магістр
бакалавр
педагогічний університет
gifted children
school adaptation
non-adaptation
educational environment
primary school
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Chebykin O. Y. System-Activity Conception of Teachers Training: Competence and Organizational Aspects / O. Y. Chebykin // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С. 101-106.
Abstract: The paper deals with the uniquely designed model of training modern teachers presented in schemas with further comments. The main idea comes down to three basic competences of a teacher. It is his/her ability to be a developer of educational activities, to implement innovative techniques in the educational process and to design his/her own ones; an organizer of students’ joint activities; as well as an expert having theoretical and creative pedagogical thinking. The mechanisms of achieving the desired goals by means of integrating disciplines having their specificity are presented. Besides, the author’s ideas of the organizational conditions concerning the optimization of teachers training modernization at vocational schools and universities are described. У статті наведено авторську концептуальну модель підготовки сучасного вчителя у вигляді схематичного матеріалу з конструктивними поясненнями. Головна ідея зводиться до трьох ключових компетенцій у системі навчально-професійної підготовки вчителя. Йдеться про його спроможність бути: по-перше, розробником навчальної діяльності, можливості запроваджувати авторські та інноваційні технології до навчального процесу; подруге, організатором спільної діяльності учасників навчального процесу; по-третє, фахівцем, який володіє теоретичним та творчим педагогічним мисленням. При цьому показано механізми досягнення досягнутих цілей за рахунок інтеграції дисциплін різних знань, які мають свою специфічну направленість. Окрім цього, у роботі презентовано авторське бачення організаційних умов щодо оптимізації системи модернізації підготовки вчителів у коледжах та університетах.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6503
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chebykin.pdf821.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.