Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6503
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChebykin, Oleksij Yakovych-
dc.contributor.authorЧебикін, Олексій Якович-
dc.contributor.authorЧебыкин, Алексей Яковлевич-
dc.date.accessioned2020-02-10T13:28:26Z-
dc.date.available2020-02-10T13:28:26Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationChebykin O. Y. System-Activity Conception of Teachers Training: Competence and Organizational Aspects / O. Y. Chebykin // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С. 101-106.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6503-
dc.description.abstractThe paper deals with the uniquely designed model of training modern teachers presented in schemas with further comments. The main idea comes down to three basic competences of a teacher. It is his/her ability to be a developer of educational activities, to implement innovative techniques in the educational process and to design his/her own ones; an organizer of students’ joint activities; as well as an expert having theoretical and creative pedagogical thinking. The mechanisms of achieving the desired goals by means of integrating disciplines having their specificity are presented. Besides, the author’s ideas of the organizational conditions concerning the optimization of teachers training modernization at vocational schools and universities are described. У статті наведено авторську концептуальну модель підготовки сучасного вчителя у вигляді схематичного матеріалу з конструктивними поясненнями. Головна ідея зводиться до трьох ключових компетенцій у системі навчально-професійної підготовки вчителя. Йдеться про його спроможність бути: по-перше, розробником навчальної діяльності, можливості запроваджувати авторські та інноваційні технології до навчального процесу; подруге, організатором спільної діяльності учасників навчального процесу; по-третє, фахівцем, який володіє теоретичним та творчим педагогічним мисленням. При цьому показано механізми досягнення досягнутих цілей за рахунок інтеграції дисциплін різних знань, які мають свою специфічну направленість. Окрім цього, у роботі презентовано авторське бачення організаційних умов щодо оптимізації системи модернізації підготовки вчителів у коледжах та університетах.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectteacheruk
dc.subjectprofessional traininguk
dc.subjectsystem-activity conceptionuk
dc.subjectinnovative technologiesuk
dc.subjectMaster’s degreeuk
dc.subjectBachelor’s degreeuk
dc.subjectpedagogical universityuk
dc.subjectвчительuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.subjectсистемно-діяльнісна концепціяuk
dc.subjectінноваційні технологіїuk
dc.subjectмагістрuk
dc.subjectбакалаврuk
dc.subjectпедагогічний університетuk
dc.subjectgifted childrenuk
dc.subjectschool adaptationuk
dc.subjectnon-adaptationuk
dc.subjecteducational environmentuk
dc.subjectprimary schooluk
dc.titleSystem-Activity Conception of Teachers Training: Competence and Organizational Aspectsuk
dc.title.alternativeСистемно-діяльнісна концепція підготовки вчителя xxi століття: компетентнісний та організаційний аспектиuk
dc.title.alternativePedagogical factors of gifted children’s adaptation to the educational environment of primary schooluk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chebykin.pdf821.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.