Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6474
Назва: Психологічні особливості становлення видів упевненості в собі у юнацькому віці
Інші назви: Psychological peculiarities of self-confidence types becoming in youth
Автори: Мельничук, Сергій Костянтинович
Melnychuk, Serhii
Ключові слова: впевненість у собі
види впевненості в собі
структура впевненості
self-confidence
types of self-confidence
structure of confidence
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Мельничук С. К. Психологічні особливості становлення видів упевненості в собі у юнацькому віці / С. К. Мельничук // Наука і освіта. - 2017. - №9. - С.42-47.
Короткий огляд (реферат): Однією з актуальних проблем сучасності є питання розвитку впевненості у собі в юнацькому віці, яка відіг- рає важливу роль у діяльності людини як суб’єкта соціальної взаємодії. У статті здійснено теоретичний ана- ліз проблеми впевненості у собі; виділено й описано її види: невпевнений, розбалансовано впевнений, гармонійно впевнений, самовпевнений; охарактеризовано специфіку їх прояву в юнацькому віці; встановлено особливості розподілу осіб юнацького віку за видами впевненості в собі. Для обробки результатів було застосовано стати- стичні методи з використанням пакету «Statistica for Windows 20.02»: кореляційний (коефіцієнт рангової ко- реляції Спірмена); t-критерій Стьюдента. Діагностування дозволило виділити специфіку розвитку структур- них компонентів впевненості у собі в юнацькому віці. Зокрема, дослідження когнітивного компоненту виявило невисокий рівень його розвитку, що проявляється у неправильному розумінні феномена впевненості в собі, не- достатньо розвиненій спроможності розрізняти впевнену, невпевнену та агресивну поведінку. Результати діагностування емоційно-оцінювального компонента показали, що впевненість у собі в юнацькому віці харак- теризується тенденцією до домінування позитивних емоцій, пов’язаних із власною впевненістю у собі та висо- кою самооцінкою. Мотиваційно-цільовий компонент виявляється в переважанні мотивації успіху, готовності приймати на себе відповідальність і прагненні до досягнень, ініціативності, цілеспрямованості. Поведінковий компонент упевненості в собі характеризується розвиненою ініціативою у соціальних контактах, соціальною сміливістю; екстернальністю та енергійністю. One of today’s relevant issues is youth’ self-confidence, which plays an important role in human activity as a subject of social interaction. In the article the theoretical analysis of the issue of self-confidence has been carried out; there have been distinguished and described its types: uncertain, unbalanced confident, harmoniously confident; and assertive. The experiment involved senior pupils and students aged from 16 to 22, as well as their teachers and parents. The total number of respondents was 458 people (youth - 393 people, senior pupils - 187 people, students - 206 people, 38 educators and 27 parents). The following research methods were used in the study: Blank Test - Confidence by O. Krupnov; “Motivation to succeed and Fear of Failure Inventory” by A. Rean; Express Diagnostics of the Propensity to Unmotivated Anxiety by B. Boyko, SelfEstimation Technique by Dembo-Rubinstein in the modification of G. Prykhozhan; Lange Yakubovsky’s “Responsible Assertive Behavior” Test; V. Romek’s “Self-confidence Test”, as well as expert evaluation (Delphi method). The data was processed by means of Statistica for Windows 20.02 program and Student’s t-test. The research has made it possible to highlight the specifics of the development of structural components of self-confidence in adolescence. In particular, the examination of cognitive component has revealed a low level of its development in the respondents, which manifests itself in the wrong understanding of the phenomenon of self-confidence, inadequately developed ability to distinguish confident, uncertain and aggressive behavior. The results of examining the emotional and appraisal component have shown that self-confidence in adolescence is characterized by domination of positive emotions associated with self-confidence and high self-esteem. The motivational-target component is manifested in the predominance of motivation for success, readiness to assume responsibility and striving for achievement, initiative, and purposefulness. The behavioral component of self-confidence is characterized by developed initiative in social contacts, social courage, externality and vigor.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6474
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Melnychuk.pdf562.11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.