Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6404
Title: Самовдосконалення особистості як психолого-педагогічна проблема
Other Titles: Самосовершенствование личности как психолого-педагогическая проблема
Self-improvement as a psycho-pedagogical problem
Authors: Парфенюк, В. О.
Keywords: self-improvement
professional self-improvement
professional self-education
самовдосконалення
професійне самовдосконалення
професійна самоосвіта
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Парфенюк В. О. Самовдосконалення особистості як психолого-педагогічна проблема / В. О. Парфенюк // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 7. – С. 144-146.
Abstract: Professional self-improvement is a conscious professional work of the teacher in his system of continuous pedagogical education that aims to enhance the professional level, professional fulfillment, further development of professionally significant qualities that improve the efficiency of educational work in schools according to the interests, needs and capabilities of students, as well as the demands of the society regarding socialization, personal and professional development rights. L. Kondrashova argues the need to develop their ability to manage their personal improvement and other improvements. У статті розглянуті питання дослідження проблеми самовдосконалення, а також професійне самовдосконалення майбутніх соціальних педагогів.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6404
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Parfeniuk.pdf373.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.