Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6390
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМоскальов, М. В.-
dc.date.accessioned2020-02-05T13:40:43Z-
dc.date.available2020-02-05T13:40:43Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationМоскальов М. В. Дослідження стану тривожності молодих педагогів при входженні в освітню організацію / М. В. Москальов // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 7. – С. 119-127.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6390-
dc.description.abstractThe article describes a very important issue of our time, namely the state of young teachers when entering the educational organization. Author stated the definition of young teachers entering the educational organization. The results of studies of young teachers on the state of anxiety are: levels of anxiety of young teachers entering the educational organization are identified: very high, high, medium (with a tendency to high); average (with a tendency to low) and low; factors that affect the state of anxiety of young teachers are highlighted; components (psychological, physiological, social and professional) of anxiety of young teachers when entering the educational organization are investigated. У статті розглянуто дуже важливу проблему сьогодення, а саме: стан молодих педагогів при входженні в освітню організацію. Автором проаналізовано результати дослідження молодих педагогів щодо стану тривожності. Виявлено чинники, що впливають на стан тривожності молодих педагогів. Досліджено складові (психічні, фізіологічні, соціально-професійні) тривожності молодих педагогогів при входженні в освітню організацію. А також співвіднесено отримані дані з можливістю впливу на виконання молодими педагогами професійної діяльності при входженні в освітню організацію.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjecteducational organizationuk
dc.subjectyoung teachersuk
dc.subjectentering the organizationuk
dc.subjectanxietyuk
dc.subjectосвітня організаціяuk
dc.subjectмолоді педагогиuk
dc.subjectвходженняuk
dc.subjectвходження в організаціюuk
dc.subjectтривожністьuk
dc.titleДослідження стану тривожності молодих педагогів при входженні в освітню організаціюuk
dc.title.alternativeStudying the anxiety of young teachers entering an educational organizationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moskaliov.pdf435.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.