Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6349
Title: | Education content humanization in terms of primary school teacher training |
Other Titles: | Гуманізація змісту освіти у підготовці майбутніх учителів початкової школи Гуманизация содержания образования в подготовке будущих учителей начальной школы |
Authors: | Пальшкова, Ірина Олександрівна Пальшкова, Ирина Александровна Palshkova, Iryna Oleksandrivna |
Keywords: | training future teachers of elementary school humanistic education pedagogical practice підготовка майбутні учителі початкової школи гуманістична освіта педагогічна практика подготовка будущие учителя начальной школы гуманистическая образование педагогическая практика |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Palshkova I. O. Education content humanization in terms of primary school teacher training / I. O. Palshkova // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 87-91. |
Abstract: | У статті актуалізується проблема підготовки вчителя початкової школи у контексті сучасної гуманістичної освітньої парадигми. Гуманізація освіти орієнтована на людину як найвищу цінність суспільного буття та ставлення до неї як до суб’єкта пізнання. Процес формування майбутнього фахівця у вищій школі має здійснюватися через детермінацію ціннісно-смислового ставлення особистості до навчальної діяльності, своїх здібностей та професійних якостей. В статье актуализируется проблема подготовки учителя начальной школы в контексте современной гуманистической образовательной парадигмы. Гуманизация образования ориентирована на человека как высшую ценность общественного бытия и отношение к ней как к субъекту познания. Процесс формирования будущего специалиста в высшей школе должно осуществляться через детерминации ценностно-смыслового отношения личности к учебной деятельности, своих способностей и профессиональных качеств. The paper deals with the issue of primary school teacher training in the context of a modern humanistic educational paradigm. Humanization of education implies focus on a personality as the highest social value, and provides attitude to-wards him/her as a subject of knowledge. The process of professional formation in terms of higher education should be carried out through the determination of the axiological and sense attitude of a person towards education, as well as one’s abili-ties and professional qualities. The implementation of a multi-level training system (according to bachelor’s, master’s pro-grammes) into the university educational process is considered to be an important result in this direction. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6349 |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Iryna Palshkova.pdf | 562.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.