Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6349
Title: Education content humanization in terms of primary school teacher training
Other Titles: Гуманізація змісту освіти у підготовці майбутніх учителів початкової школи
Гуманизация содержания образования в подготовке будущих учителей начальной школы
Authors: Пальшкова, Ірина Олександрівна
Пальшкова, Ирина Александровна
Palshkova, Iryna Oleksandrivna
Keywords: training
future teachers of elementary school
humanistic education
pedagogical practice
підготовка
майбутні учителі початкової школи
гуманістична освіта
педагогічна практика
подготовка
будущие учителя начальной школы
гуманистическая образование
педагогическая практика
Issue Date: 2018
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Palshkova I. O. Education content humanization in terms of primary school teacher training / I. O. Palshkova // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 87-91.
Abstract: У статті актуалізується проблема підготовки вчителя початкової школи у контексті сучасної гуманістичної освітньої парадигми. Гуманізація освіти орієнтована на людину як найвищу цінність суспільного буття та ставлення до неї як до суб’єкта пізнання. Процес формування майбутнього фахівця у вищій школі має здійснюватися через детермінацію ціннісно-смислового ставлення особистості до навчальної діяльності, своїх здібностей та професійних якостей. В статье актуализируется проблема подготовки учителя начальной школы в контексте современной гуманистической образовательной парадигмы. Гуманизация образования ориентирована на человека как высшую ценность общественного бытия и отношение к ней как к субъекту познания. Процесс формирования будущего специалиста в высшей школе должно осуществляться через детерминации ценностно-смыслового отношения личности к учебной деятельности, своих способностей и профессиональных качеств. The paper deals with the issue of primary school teacher training in the context of a modern humanistic educational paradigm. Humanization of education implies focus on a personality as the highest social value, and provides attitude to-wards him/her as a subject of knowledge. The process of professional formation in terms of higher education should be carried out through the determination of the axiological and sense attitude of a person towards education, as well as one’s abili-ties and professional qualities. The implementation of a multi-level training system (according to bachelor’s, master’s pro-grammes) into the university educational process is considered to be an important result in this direction.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6349
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iryna Palshkova.pdf562.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.