Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6314
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMykytenko, Nataliya Oleksandrivna-
dc.contributor.authorKish, Nadiia-
dc.contributor.authorStoika, Olesia-
dc.contributor.authorМикитенко, Наталія-
dc.contributor.authorКіш, Надія-
dc.contributor.authorСтойка, Олеся-
dc.contributor.authorМикитенко, Наталія Олександрівна-
dc.date.accessioned2020-02-03T10:26:05Z-
dc.date.available2020-02-03T10:26:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationMykytenko N. Technology of teaching foreign language academic writing to students of non-philological specialities / N. Mykytenko, N. Kish, О. Stoika // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 49-55.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6314-
dc.description.abstractСтаття розглядає проблему технологій навчання академічного письма студентів нефілологічних спеціальностей з урахуванням реалій українських ЗВО. Мета статті – обґрунтувати технологію навчання іншомовному академічному письму студентів нефілологічних спеціальностей і здійснити експериментальну перевірку її ефективності на базі Ужгородського національного університету. Для розв’язання завдань дослідження викори-стано теоретичні (контент-аналіз джерел з проблеми дослідження, систематизація та узагальнення теоретичних положень, обґрунтування і розроблення моделі технології навчання іншомовного академічного письма) й емпіричні методи досліджень (наукове спостереження, анкетування, методичний експеримент (констатувальний і формувальний етапи, методи математичної статистики). The article deals with the issue of effective technologies of teaching academic writing to students of non-philological specialities with regard to the realities of Ukrainian higher educational institutions. The purpose of the article is to substantiate the technology of teaching academic writing and to validate its effectiveness experimentally on the basis of Uzhhorod National University. The theoretical (content-analysis of the sources of subject study, arrange-ment and generalization of theoretical assumptions, substantiation and elaboration of the technology model) and empir-ical research methods (scientific observation, methodological experiment, methods of mathematical statistics) were used to achieve the research goal. It has been justified that creation of the product of foreign language academic writ-ing requires the students of non-philological specialties to possess the following skills: to define intention and main idea of utterance, to see connection between expressed thoughts; to correctly use lexical units, namely terms in the professional filed; to correctly use grammatical structures that comply with a certain genre of academic written com-munication; to classify and evaluate the role of lexical, grammatical and stylistic tools of foreign language in effective-ness of message transfer; to understand influence of the chosen verbal means on effectiveness of speaking and addressee’s communicative intention.uk
dc.languageenglish-
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectteaching academic writinguk
dc.subjectacademic written communicationuk
dc.subjectproductuk
dc.subjectstudents of non-philological specialitiesuk
dc.subjectskillsuk
dc.subjecttechniquesuk
dc.subjectнавчання академічному письмуuk
dc.subjectакадемічна письмова комунікаціяuk
dc.subjectпродуктuk
dc.subjectстуденти нефілологічних спеціальностейuk
dc.subjectумінняuk
dc.subjectзасобиuk
dc.subjectтехнології навчанняuk
dc.titleTechnology of teaching foreign language academic writing to students of non-philological specialitiesuk
dc.title.alternativeТехнологія навчання студентів нефілологічного профілю іншомовному академічному письмуuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nataliya Mykytenko.pdf739.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.