Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6213
Назва: Examining factors of using information and communication technologies for e-learning organization
Інші назви: Дослідження факторів застосування інформаційно-комунікаційних технологій для організації електронного навчання
Автори: Matviichuk, Liudmyla
Kukhar, Liudmyla
Hnedko, Nataliia
Матвійчук, Л. А.
Кухар, Л. О.
Гнедко, Н. М.
Ключові слова: e-learning
ICT
innovative activity
teachers
factors
difficulties
challenges
е-навчання
ІКТ
інноваційна діяльність
викладачі
фактори
труднощі нововведень
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Matviichuk L. Examining factors of using information and communication technologies for e-learning organization / L. Matviichuk, L. Kukhar, N. Hnedko // Наука і освіта: наук.-практ. журнал. – 2017. – №6. – С. 68-73.
Короткий огляд (реферат): In the time when information and communication technologies (ICT) are considered to be the significant tool in educa-tion, there arises a question if there are proper conditions of their implementation for e-learning organization at higher edu-cational institutions in Ukraine. The paper aims to examine teachers’ ICT skills and factors which slow down the process of using ICT for teaching students. The survey involved 106 teachers working at Ukrainian educational institutions of various types. The following questionnaires were used in the survey: “Students’ Impressions Scale”, “Teachers’ Attitude Towards E-learning Checklist”, “Factors Affecting ICT Use”, “Educational Institutions Provision Quality”. The questionnaires consist-ed of closed- and open-ended questions, as well as scale questions. Accrding to the research outcomes, the following factors positively influence the use of ICT for e-learning organization: self-fulfillment, students’ interest and motivation, financial gain, administration’s and colleagues’ respect, personal interest, improvement of academic performance. The most signifi-cant factors negatively affecting the process of ICT application are as follows: low level of equippment support, improper facilities, insufficient financial support, lack of software, lack of time, teachers’ incompetence. Despite the low level of Ukrain-ian educational institutions’ innovative activity assurance, teachers do their best to implement ICT into the educational pro-cess and make it more interesting for students. The insufficient level of soft- and hardware supply, the lack of powerful com-puters, poor financial support, personal factors, technical incompetence of teachers, and lots of other challenges should be urgently solved in order to provide Ukrainian students with high-quality education. В той час, коли інформаційно-комунікаційні технології визнані як вагомий інструмент в реалізації системи осві-ти, виникає питання: чи забезпечені навчальні заклади належними умовами їх застосування для організації елект-ронного навчання (е-навчання). Мета статті полягає у визначенні готовності викладачів до е-навчання та з’ясування факторів гальмування процесу використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчанні. Під час дослідження використано теоретичні та емпіричні методи: узагальнення, індукція, спостереження, опитування. У результаті дослідження розкрито стан забезпечення умов та труднощі, які перешкоджають інноваційній діяльності. Також окреслено коло позитивних чинників, які всупереч всьому, стимулюють викладачів використовувати елеме-нти е-навчання. З’ясовано стан готовності навчальних закладів України до інноваційної діяльності, який перебуває на вкрай низькому рівні та потребує вдосконалення, оновлення. Відсутність належного рівня програмного-технічного забезпечення, нестача швидкісних комп’ютерів, мале фінансове забезпечення, брак часу на інтеграції ІКТ в навчальне середовище, особисті чинники, технічна некомпетентність викладачів, відсутність підтримки з боку адміністрації ВНЗ – усі ці проблеми потребують якомога швидшого вирішення. В цілому отримані результати ще раз акцентують увагу на низькому рівні інформатизації освіти. Для поліпшення незадовільного стану інноваційної дія-льності у навчальних закладах адміністрації потрібно оновити програмно-технічне забезпечення (оснащення аудито-рій всіма необхідними сучасними, швидкісними, багатофункціональними пристроями); підвищити фінансове забез-печення (підняття заробітної плати, виплачування надбавок за престижність педагогічної праці); здійснювати напов-нення інформаційного забезпечення (електронними навчальними ресурсами, електронними навчально-методичними комплексами тощо); вивільнити час викладачам для інноваційної діяльності, підвищити рівень ІКТ-компетенції ви-кладачів; створити систему мотивації, заохочення до інноваційної діяльності. Все це дасть можливість реалізуватися як студентам, так і викладачам.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6213
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Matviichuk_2017.pdf741.13 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.