Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6200
Назва: | Фасилітаційна компетентність викладача вищої школи як суб’єкта педагогічної діяльності |
Інші назви: | The facilitation competence of a high school teacher as a subject of pedagogical activity |
Автори: | Галіцан, Ольга Анатоліївна Halitsan, Olha Anatoliivna Койчева, Тетяна Іванівна Koycheva, Tetyana Ivanivna Курлянд, Зинаида Наумівна Kurlіand, Zinaida Naumivna |
Ключові слова: | фасилітація компетентність викладач вищої школи система вищої освіти магістр facilitation competence higher school teacher higher education system master |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Бібліографічний опис: | Галіцан О. А. Фасилітаційна компетентність викладача вищої школи як суб’єкта педагогічної діяльності / О. А. Галіцан, Т. І. Койчева, З. Н. Курлянд // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 4 (129). – С. 84-89. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття висвітлює компетентнісний підхід в освіті як визначальний для розуміння своєрідності професійної діяльності фахівця освітньої галузі. Автори репрезентують результати аналізу наукового фонду з проблеми професійної компетентності педагога – представника вищої ланки освіти – викладача вищої школи. Висвітлено своєрідність професійної діяльності викладача вищої школи, акцентовано на інноваційності професійної діяльності викладача, її дуальній центрованості та інтегрованому контексті. Вченими подано результати аналізу специфіки розбудови системи вищої освіти в Україні, проаналізовано переваги та недоліки вітчизняного досвіду підготовки студентів за освітнім рівнем «магістр», встановлено зв’язок між специфічними індикаторами змін у вищій школі і структурою та видами професійних компетентностей викладача-дослідника. Аналізуючи етапи модернізації системи вищої освіти в Україні, науковці розмірковують про відповідність сучасної нормативно-законодавчої бази вимогам суспільства до викладача вищої школи. В системі професійних компетентностей автори особливо виділяють фасилітаційну компетентність викладача – інтегративний динамічний конструкт, зумовлений особистісним його профілем як суб’єкта діяльності, що віддзеркалює здатність викладача враховувати індивідуальні особливості кожного студента, варіативний алгоритм його просування освітнім маршрутом. The article highlights the competence-based approach in education as the guiding one for understanding the peculiarities of the professional activity performed by a specialist within the education field. The authors present the results of the analysis related to the scientific fund covering the issues of pedagogue’s professional competence, the pedagogue being treated as a representative of higher education – a higher school / tertiary teacher. The originality of the higher school teacher’s professional activity is highlighted. The authors have presented the results of the analysis on the specifics of the development of the higher education system in Ukraine; on the advantages and disadvantages of the national experience regarding students’ training at the “Master” educational level; the connection between specific indicators of changes in higher school and the structure and types of teachers’-researchers’ professional competences have been established. Analysing the modernization stages of the higher education system in Ukraine, the scholars consider the compliance of the current regulatory framework with the requirements of society to the higher school teachers. Within the system of professional competences, the authors especially emphasize the higher school teacher’s facilitation competence – an integrative dynamic construct, conditioned by his / her personal profile as a subject of an activity which reflects his / her ability to take into account each student’s individual features, a variable algorithm for his / her moving along the educational path. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6200 |
Розташовується у зібраннях: | 2019 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Halitsan.pdf | 253.36 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.