Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6188
Назва: | Комплексная система подготовки будущих педагогов к использованию чувства юмора в профессиональной деятельности |
Інші назви: | Комплексна система підготовки майбутніх педагогів до використання почуття гумору в професійній діяльності Integrated system of preparing future teachers for using sense of humour in their professional activities |
Автори: | Иванова, Кристина Анатольевна Іванова, Xристина Анатоліївна Ivanova, Khrystyna |
Ключові слова: | система студенты-педагоги чувство юмора профессиональная деятельность подготовка тренинг система студенти-педагоги почуття гумору професійна діяльність підготовка тренінг system students-pedagogues sense of humour professional activities preparing training |
Дата публікації: | 2015 |
Видавництво: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Бібліографічний опис: | Иванова К. А. Комплексная система подготовки будущих педагогов к использованию чувства юмора в профессиональной деятельности / К. А. Иванова // Наука і освіта. - 2015. - №11-12. - С.50-56. |
Короткий огляд (реферат): | В статье презентована комплексная система подготовки будущих педагогов к использованию чувства юмора в профессиональной деятельности. Система ориентирована на чувство мора студентов-педагогов, его диагностику и возможность использования в профессиональной деятельности. Проведенный в ходе исследова- ния эксперимент подтверждает, что использование комплексной программы является эффективным инстру- ментом в учебном процессе и способствует повышению уровня выраженности чувства юмора студентов- педагогов. Сучасні дослідження педагогічної діяльності свідчать про те, що вчителі зазнають значних труднощів у професійній діяльності. Дії, які вони використовують в умовах емоційної напруги й інформаційного обмежен- ня, часто виявляються неефективними і педагогічно недоцільними. Значимість використання гумору в педаго- гічній діяльності обумовлена тим, що він може виступати як особистісна особливість самого педагога, спосіб зняття комплексів і бар’єрів в спілкуванні, а також як засіб впливу на пізнавальний процес. На сьогоднішній день можливості впровадження почуття гумору в педагогічну практику вивчені недостатньо. Мета статті – пре- зентувати розроблену комплексну систему підготовки майбутніх педагогів до використання почуття гумору в професійній діяльності. Система орієнтована на почуття гумору студентів-педагогів, його діагностику та можливість використання в профессійній діяльності. Вона будувалася на прийомах різноманітних програм: тренінгу розвитку в педагогів умінь прийняття ефективних педагогічних рішень (В. Н. Чернобровкин), тренінгу комунікативних умінь (В. Л. Блинова, Ю. Л. Блинова), елементів гештальт-терапії та тілесно-орієнтованої тера- пії, а також технічних прийомів інтернет-проекту «Лабораторія гумору». Мета системи – сформувати основи використання гумору в майбутніх педагогів у своїй професійній діяльності. Ця система передбачає розвиток навичок використання почуття гумору в навчальному процесі та сприяє поліпшенню когнітивних процесів, зняттю емоційних бар’єрів в міжособистісному спілкуванні та створенню сприятливої атмосфери в освітньому середовищі. Це, без сумніву, має допомогти вирішенню проблеми регуляції навчальної діяльності. Проведений експеримент доводить результативність апробованої новації. Використання розробленої комплексної програми є ефективним інструментом у навчальному процесі та сприяє підвищенню рівня виражености почуття гумору серед студентів-педагогів.Modern researches in the sphere of education show that today teachers face more and more difficulties in their pro- fessional activities. Their actions and behavior are sometimes affected by emotional tension and lack of information that makes them ineffective and pointless. The importance of using humour in pedagogical activity is explained by the fact itcan be considered as pedagogue’s personal feature, a way to get rid of complexes and barriers in communication, as well as a tool for influencing the educational process. Nowadays the issue concerning usage of humour in pedagogical activity still re- mains understudied. The article is aimed at presenting a developed complex system of preparing future teachers for using sense of humour in their professional activities. The system is oriented at the sense of humour of students-future teachers, its diagnostics and an opportunity of using it in one’s professional activities. It is built on the principles such programmes as The training of the development of teachers’ skills of making educational decisions (by V. Chernobrovkin), The training of com- munication skills (by V. Blinova, Yu. Blinova), Elements of gestalt therapy and body-oriented therapy, as well as technical tools of internet-project “Humour laboratory”. It involves the development of skills of using sense of humour in the educa- tional process and contributes to the improvement of cognitive processes, reducing emotional barriers in interpersonal com- munication, creating favourable working environment in the educational process. There is no doubt it can help regulate the educational process. The carried out experiment proves the effectiveness of the approbated system. This complex program is an efficient tool of improving future pedagogues’ sense of humour. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6188 |
Розташовується у зібраннях: | 2015 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ivanova.pdf | 392.71 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.