Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6183
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФалько, Н. М.-
dc.contributor.authorПижик, Д. І.-
dc.contributor.authorFalko, N. M.-
dc.date.accessioned2020-01-28T14:14:21Z-
dc.date.available2020-01-28T14:14:21Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationФалько Н. М. Роль психологічного супроводу як компонента діяльності практичного психолога у допрофільній підготовці учнів / Н. М.Фалько, Д. І.Пижик // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 6. – С. 118-124.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6183-
dc.description.abstractThe article is aimed at revealing psychological conditions for pupils’ professional self-actualization in pre-profile training. It was found out, that education in the modern world appears to be the basis of economic growth, a necessary condition for socio-economic improvement, strategic resource for sustainable and dynamic development of each nation. In the Strategy of reforming education the willingness and ability of young people to take personal responsibility for their own welfare and for the welfare of the country is considered as the main result. The updated purposes of general secondary education create favorable conditions for the formation of a socially active and creative personality, a creator and designer of one’s own life. The basis of pre-profile training psychological follow-up involves early revealing and development of students’ abilities, aptitudes and needs, the formation of persistent motivation to learning, promoting conscious choice of the field of future professional activities. Implementation of students’ pre-profile training is one of the main ways of education modernization. Освіта у сучасному світі виступає як базис економічного зростання, необхідна умова соціально економічного благоустрою, стратегічний ресурс стійкого й динамічного розвитку кожної нації. У якості головного результату в Стратегії реформування освіти розглядається готовність і здатність молодих людей нести особисту відповідальність як за власне благополуччя, так і за благополуччя країни. Оновлені цілі загальної середньої освіти створюють сприятливі умови для формування соціально-активної, творчої особистості, творця і проектувальника свого життя. В основі психологічного забезпечення допрофільної підготовки передбачається найбільш раннє виявлення і розвиток здібностей, нахилів і потреб учнів, формування стійкої мотивації до навчання, сприяння свідомому вибору учнями галузі майбутньої професійної діяльності.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjecttraining specializationuk
dc.subjectpre-profile traininguk
dc.subjectpsychological follow-upuk
dc.subjectself-determinationuk
dc.subjectprofessional interestsuk
dc.subjectspecial orientationuk
dc.subjectindividual opportunitiesuk
dc.subjectvalue orientationsuk
dc.subjectпрофіль навчанняuk
dc.subjectдопрофільна підготовкаuk
dc.subjectпсихологічний супровідuk
dc.subjectсамовизначенняuk
dc.subjectпрофесійні інтересиuk
dc.subjectпрофільна орієнтаціяuk
dc.subjectіндивідуальні можливостіuk
dc.subjectціннісні орієнтаціїuk
dc.titleРоль психологічного супроводу як компонента діяльності практичного психолога у допрофільній підготовці учнівuk
dc.title.alternativeThe role of psychological follow-up as part of practical psychologist’s work in pre-profile traininguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Falko, Pyzhyk.pdf691.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.