Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5835
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVolkova, Yuliia-
dc.contributor.authorВолкова, Юлія Ігорівна-
dc.contributor.authorМировська, Ю. І.-
dc.date.accessioned2020-01-14T13:54:40Z-
dc.date.available2020-01-14T13:54:40Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationVolkova Y. Methodical aspects of forming future music and choreography teachers’ artistic communication skills / Y. Volkova // Наука і освіта. - 2015. - №9. - С. 29-33.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5835-
dc.description.abstractThe article presents the realization of educational conditions in the methodology of forming future music and cho-reography teachers’ artistic communication skills. The special complex of forms and techniques promoting effective formation of structural components of students’ artistic communication skills is suggested.У статті актуалізована проблема формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографії. Метою статті є визначення й обґрунтування методичних аспектів формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографії. Проведено теоретико-методичний аналіз досліджуваної проблеми. Пропонується визначення поняття «художньо-комунікативні вміння майбутніх учителів музики та хореографії» та «педагогічні умови формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографії». Виявлено чотири групи базисних умінь, що входять до комплексу художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографії: уміння автора встановлювати діалогічну взаємодію з художнім твором у процесі сприйняття-розуміння та вербального художньо-педагогічного аналізу; уміння встановлювати інтерактивну (міжособистісну, поліфонічну) взаємодію в процесі художньо-виконавської інтерпретації; уміння моделювати та здійснювати художньо-педагогічний діалог учнів із творами мистецтва; уміння адекватно оцінювати та корегувати власні художньо-комунікативні дії на основі рефлексії. Визначено та науково обґрунтовано низку педагогічних умов, реалізація яких забезпечуватиме ефективне формування досліджуваного феномену, як-от: створення позитивної мотивації до художньо-комунікативної діяльності, ви-користання синергетичного потенціалу художньо-освітнього середовища, поширення поліхудожнього семан-тичного тезаурусу студентів і розвиток рефлексивної позиції майбутніх учителів музики та хореографії. Роз-крито реалізацію педагогічних умов у авторській методиці формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографії. Представлено етапи впровадження розробленої методики: худож-ньо-ознайомлювальний, інформативний, комунікативно-аналітичний, когнітивний, діяльнісно-творчий, інтерпретаційний, контрольно-коригувальний, рефлексійний. Запропоновано комплекс форм і методів, які сприятимуть ефективному формуванню у студентів компонентів структури художньо-комунікативних умінь. Серед них – художньо-педагогічні дискусії, контекстне спостереження творів мистецтва, інтерактивний метод вербалізації художньої інформації, метод асоціативної візуалізації художніх вражень, метод художньо-когнітивного аналізу творів мистецтва, система музично-ритмічного виховання Е. Жак-Далькроза, створення власного термінологічного словника, інтонаційно-пластичний метод інтерпретації художніх творів, метод пла-стичного та музичного інтонування живописних творів мистецтва, метод музично-пластичної реалізації літературного твору, метод творчих проектів, метод імітаційного моделювання художньо-педагогічної діяльності, рефлексійний аналіз педагогічної практики. Обґрунтовано необхідність використання названих форм і методів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів музики та хореографії для забезпечення формування у них компонентів структури художньо-комунікативних умінь.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjecteducational conditionsuk
dc.subjectartistic communication skillsuk
dc.subjectmethodology of forming artistic communication skillsuk
dc.subjectfuture music and choreography teachersuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectхудожньо-комунікативні вмінняuk
dc.subjectметодика формування художньо-комунікативних уміньuk
dc.subjectмайбутні вчителі музики та хореографіїuk
dc.titleMethodical aspects of forming future music and choreography teachers’ artistic communication skillsuk
dc.title.alternativeМетодичні аспекти формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографіїuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Volkova.pdf219.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.