Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5500
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРубіс, Катерина Миколаївна-
dc.contributor.authorRubis, Kateryna-
dc.date.accessioned2019-12-23T13:41:52Z-
dc.date.available2019-12-23T13:41:52Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationРубіс К. М. Місце спортивної боротьби у системі фізичного виховання вищих педагогічних навчальних закладів / К. М. Рубіс // Наука і освіта. - 2015. - №5. - с.101-105.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5500-
dc.description.abstractУ статті розглядаються питання системи фізичного виховання вищих педагогічних навчальних закладів та місця спортивної боротьби як навчальної дисципліни в ній. Проведено теоретичний аналіз нормативної ба- зи з фізичного виховання. На основі аналізу навчальних планів з’ясовано, що до плану підготовки майбутніх фахівців у галузі фізичного виховання поряд з іншими спортивними дисциплінами входить як обов’язковий навчальний пред- мет спортивна боротьба. Метою дисципліни є збереження і зміцнення здоров’я студентів, розвиток основних фі- зичних якостей, підвищення рівня фізичної підготовленості, а також дотримання вимог особистої та громадської гігієни, гігієни тренування та режиму дня. Одним з важливих факторів у меті і завданнях цієї дисципліни є форму- вання професійної майстерності майбутнього вчителя фізичної культури засобами боротьби. . The article deals with the system of physical education of higher educational institutions, and placing of wrestling, as an academic discipline in it. The theoretical analysis of the regulatory framework in physical education is carried out. The analysis of the plans of study of future specialists in physical education at different educational institutions it is stated that Wrestling as a subject is included into the curricula together with other sport disciplines. The aim of subject is to preserve and strengthen students’ health, develop basic physical properties, improve physical fitness, as well as make them understand the importance and necessity of personal and public hygiene, etc. One of the main factors of the aim and objectives of this course is to develop professional skills of future Physical Culture teachers by means of wres- tling. It is determined that professional and pedagogical training of teachers, coaches and instructors in Physical Educa-tion and Sport should be based on the unity of excellence of educational content and teaching methods using the latest methods and techniques of teaching. Gender differences between students (in particular anatomical and physiological characteristics of the female body and the impact of the ovarian-menstrual cycle on the performance of students during wrestling lessons) are not taken into account. The developed programs and techniques don’t consider physique features, weight category, sport specializations of students. It is determined that wrestling is an integral part of Physical Educa- tion at higher educational institutions in the process of training future Physical Education teachers.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectспортивна боротьбаuk
dc.subjectфізичне вихованняuk
dc.subjectфізична культураuk
dc.subjectстудентиuk
dc.subjectосвітня діяльністьuk
dc.subjectнавчально-тренувальний процесuk
dc.subjectвчитель фізичної культуриuk
dc.subjectwrestlinguk
dc.subjectPhysical Educationuk
dc.subjectPhysical Cultureuk
dc.subjectstudentsuk
dc.subjecteducational activitiesuk
dc.subjecttraining processuk
dc.subjectteacher of Physical Educationuk
dc.titleМісце спортивної боротьби у системі фізичного виховання вищих педагогічних навчальних закладівuk
dc.title.alternativePlace of wrestling in physical education system of higher educational institutionsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rubis.pdf237.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.