Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5244
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКалюжна, Юлія Іванівна-
dc.contributor.authorKaliuzhna, Yuliia-
dc.contributor.authorЯновська, Тамара Анатоліївна-
dc.contributor.authorYanovska, Tamara-
dc.date.accessioned2019-12-03T14:37:08Z-
dc.date.available2019-12-03T14:37:08Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКалюжна Ю. І. Інтерактивні методи навчання як фактор формування емоційного інтелекту майбутніх педагогів / Ю. І. Калюжна, Т. А. Яновська // Наука і освіта. - 2015. - №1. - С. 77-82uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5244-
dc.description.abstractРозглядаються функції педагогічного спілкування та аналізуються прояви емоційного інтелекту у кон-тексті його інтерактивної сторони, що є важливим чинником ефективної саморегуляції у професійній діяль-ності педагога. Наведено результати емпіричного дослідження, спрямованого на виявлення особливостей реа-лізації емоційної складової професійного спілкування студентів. Окреслюються шляхи розвитку емоційного інтелекту майбутніх педагогів у навчальному процесі в умовах вищої школи. The article is concerned with one of the topical problems of modern higher education, namely future teachers training for efficient work. The importance of educational communication for the organization and implementation of the educational process at school is emphasized. The functions of educational communication are considered and manifestations of emotional intelligence in terms of its interactive component, which is an important factor in effective self-regulation in teacher’s work, are reviewed. The results of empirical research aimed at identifying implementation peculiarities of the emotional component of students’ professional communication are represented. The central problems and difficulties in this process are reviewed; their origins and possible ways of their elimination are studied. The ways of developing future teachers’ emotional intelligence in training process at higher educational institutions are outlined. The content and significance of interactive teaching methods in future professionals’ personality formation, their role in the development of teacher’s active attitude in further self-improvement are characterized. The article also represents the example of interactive means use aimed at expanding the range of effective methods and means of forming the components of future teachers’ emotional intelligence. It was concluded that interactive methods use in training allows to engage students in interaction when solving professionally significant problems, provides conditions for improvement of everyone’s mental activity as well as facilitates students’ orientation at achieving collective result, which cannot be achieved without their active cognitive and emotional interaction. Theoretical and practical perspectives of interactive teaching methods use in terms of the whole process of future teachers training are outlined.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпедагогічне спілкуванняuk
dc.subjectфункції спілкуванняuk
dc.subjectвзаємодіяuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk
dc.subjectколективне пізнанняuk
dc.subjectемоційний інтелектuk
dc.subjecteducational communicationuk
dc.subjectfunctions of communicationuk
dc.subjectinteractionuk
dc.subjecttraininguk
dc.subjectinteractive teaching methodsuk
dc.subjectcollective knowledgeuk
dc.subjectemotional intelligenceuk
dc.titleІнтерактивні методи навчання як фактор формування емоційного інтелекту майбутніх педагогівuk
dc.title.alternativeInteractive neaching methods as factor of future teachers` emotional intekkigence formationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kaliuzhna.pdf246.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.