Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4825
Title: | Теоретичні засади обґрунтування проблеми розвитку педагогічної інтуїції |
Other Titles: | Theoretical bases of substantiation of the problem of pedagogical intuition development |
Authors: | Богданова, Інна Михайлівна Bohdanova, Inna Mikhailivna |
Keywords: | інтуїція intuition педагогічна інтуїція pedagogical intuition педагогічна діяльність pedagogical activity проблема розвитку педагогічної інтуїції the problem of pedagogical intuition development |
Issue Date: | 2006 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Богданова І. М. Теоретичні засади обґрунтування проблеми розвитку педагогічної інтуїції / І. М. Богданова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2006. – № 3-4. – С. 83-86. |
Abstract: | У статті розглядаються різні підходи до проблеми дослідження механізмів дії інтуїції взагалі і педагогічної інтуїції зокрема. Зроблено висновок щодо характерних особливостей її прояву в педагогічній діяльності та зроблена спроба її визначення. The article demonstrates different approaches to the problem of functioning of intuition mechanisms in general and pedagogical intuition in particular. The author draws a conclusion as for peculiarities of its expression in pedagogical activity as well as makes an attempt of its specification. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4825 |
Appears in Collections: | 2006 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.