Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4825
Title: Теоретичні засади обґрунтування проблеми розвитку педагогічної інтуїції
Other Titles: Theoretical bases of substantiation of the problem of pedagogical intuition development
Authors: Богданова, Інна Михайлівна
Bohdanova, Inna Mikhailivna
Keywords: інтуїція
intuition
педагогічна інтуїція
pedagogical intuition
педагогічна діяльність
pedagogical activity
проблема розвитку педагогічної інтуїції
the problem of pedagogical intuition development
Issue Date: 2006
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Богданова І. М. Теоретичні засади обґрунтування проблеми розвитку педагогічної інтуїції / І. М. Богданова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2006. – № 3-4. – С. 83-86.
Abstract: У статті розглядаються різні підходи до проблеми дослідження механізмів дії інтуїції взагалі і педагогічної інтуїції зокрема. Зроблено висновок щодо характерних особливостей її прояву в педагогічній діяльності та зроблена спроба її визначення. The article demonstrates different approaches to the problem of functioning of intuition mechanisms in general and pedagogical intuition in particular. The author draws a conclusion as for peculiarities of its expression in pedagogical activity as well as makes an attempt of its specification.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4825
Appears in Collections:2006

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26.pdf172.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.