Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4750
Title: | Методологічні основи формування музичної культури студентів у процесі навчання вокалу у педагогічному університеті |
Other Titles: | Methodological foundations of forming students’ musical culture in the process of teaching singing at pedagogical university |
Authors: | Іригіна, Світлана Олександрівна Iryhina, Svitlana Oleksandrivna |
Keywords: | музична культура майбутніх педагогів-вокалістів та її складові професійні компетенції підходи і принципи музичної та вокальної педагогіки musical culture of future vocal teachers and its components professional competences approaches and principles of musical and vocal pedagogy |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка |
Citation: | Іригіна С. О. Методологічні основи формування музичної культури студентів у процесі навчання вокалу у педагогічному університеті / С. О. Іригіна // Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. – 2019. – Вип. 176. – Кропивницький : Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2019. – С. 86 – 90. |
Abstract: | У статті висвітлено методологічні аспекти формування музичної культури студентів-вокалістів. Обґрунтовано актуальність використання компетентнісного підходу. Представлено змістовні характеристики основних компетенцій майбутнього фахівця в галузі музично-педагогічної вокальної освіти і відповідні їм види професійної музичної культури. Перераховано педагогічні підходи, специфічні і пріоритетні принципи вокального навчання та формування музичної культури студентів. The article focuses on the problem of justifying the substantive and methodological aspects of the forming of vocal students’ musical culture. The relevance of usage of the competency-based approach is justified. Substantial characteristics of the future specialists’ main competencies in the sphere of musical and pedagogical vocal education and the types of professional musical culture corresponding to them, are presented. The pedagogical approaches, specific and priority principles of vocal training and the formation of the students musical culture are listed. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4750 |
Appears in Collections: | Кафедра диригентсько – хорової підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Iryhina.pdf | 678.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.