Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4283
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Орос, Іван Васильович | - |
dc.contributor.author | Oros, Ivan Vasyliovych | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-16T13:29:07Z | - |
dc.date.available | 2019-10-16T13:29:07Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Орос І. В. Модель формування професійної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі художньо-методичної підготовки з дисципліни "Друкована графіка" / І. В. Орос // Наука і освіта – 2015. – № 8. – С. 95-101. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4283 | - |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано поняття «компетентність», «професійна компетентність», «педагогічна компетентність» у психолого-педагогічній літературі. Розглянуто взаємозв’язок професійної підготовки студентів і компетентнісного підходу в процесі художньо-методичної підготовки з дисципліни «Друкована графіка» і запропоновано модель формування професійної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва. . In the article the concepts of “competence”, “professional competence”, “pedagogical competence” in psychological and pedagogical literature are reviewed. It is determined that the formation and development of professional competence of future fine arts teachers are associated with the definition of the meaning of “competence” and its necessity; differential attitude to value orientations, needs and demands of students; understanding, learning the content of subjects; creative use of the existing knowledge; studying, getting practical skills of future profession; perfecting professional duties under conditions of modern educational process, which is oriented at the requirements of the Bologna reforms; development of professional abilities and high qualifications of fine arts teachers; professional and creative mobility; willingness to innovative activity and creative growth. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | ПНПУ ім. К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | компетентність | uk |
dc.subject | професійна компетентність | uk |
dc.subject | професійна компетентність вчителя образотворчого мистецтва | uk |
dc.subject | модель формування професійної компетентності | uk |
dc.subject | competence | uk |
dc.subject | professional competence | uk |
dc.subject | professional competence of a fine arts teacher | uk |
dc.subject | model of professional competence development | uk |
dc.title | Модель формування професійної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі художньо-методичної підготовки з дисципліни "Друкована графіка" | uk |
dc.title.alternative | Model of the formation of future fine arts teachers’ professional competence in the process of art and methodological training in “Рrinted graphics” | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2015 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.