Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3929
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБуднік, Анжела Олександрівна-
dc.contributor.authorBudnik, Anzhela Olexandrivna-
dc.date.accessioned2019-09-17T11:06:29Z-
dc.date.available2019-09-17T11:06:29Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationБуднік А. О. Використання мовного портфоліо як засобу рефлексивного навчання інофонів у вищій школі / А. О. Буднік // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2018. - №4. - С. 7-13.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3929-
dc.description.abstractУ статті уточнено поняття мовне портфоліо, запропоновано структуру мовного портфоліо інофона під час вивчення української мови як іноземної, проаналізовано основні завдання та функції мовного портфоліо студента-іноземця. Доведено. що для створення будь-якого виду портфоліо важливими є роздуми не тільки над запропонованими студентові-іноземцю завданнями, але й рефлексія його щодо способів роботи, послідовності дій.The concept "model language portfolio" which is used in quality an additional tool of control and estimation of foreign students in the course of studying of Ukrainian as foreign is theoretically reasonable and specified. The structure language portfolio is presented that consists of contents, portfolio with transfer of its basic elements, introductions with accurately formulated purpose and tasks, the compressed description language portfolio, introspection and the estimation own the performed work. The main tasks and functions language portfolio the student foreigner are analysed. It is certain that at the conclusion language portfolio the principles of communicative study are considered (the principle of speech orientation of educational process, the principle of individualization of study, the principle of functionality, the principle of a situativnost, the principle of novelty). It is proved that for creation of any kind portfolio reflections not only over the tasks offered the student foreigner, but also his reflection relatively of the modes of work, the sequences of actions are important.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectєвропейське мовне портфоліоuk
dc.subjectмовне портфоліоuk
dc.subjectкомпоненти мовного портфоліоuk
dc.subjectзагальноєвропейські рекомендації з мовної освітиuk
dc.subjectрефлексіяuk
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаuk
dc.subjecteuropean language portfoliouk
dc.subjectlanguage portfoliouk
dc.subjectcomponents of language portfoliouk
dc.subjectthe All-European Recommendations from Language Educationuk
dc.subjectequal foreign language skillsuk
dc.subjecttypes of speech activitynuk
dc.subjectthe principles of communicative studyuk
dc.subjecta reflectionuk
dc.subjectUkrainian as foreiguk
dc.titleВикористання мовного портфоліо як засобу рефлексивного навчання інофонів у вищій школіuk
dc.title.alternativeThe uses of the language portfolio as a means of reflexive training of foreign students at the higher schooluk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Angela Budnik.pdf180.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.