Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3877
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХуа Вей-
dc.contributor.authorHua Wei-
dc.date.accessioned2019-09-13T13:19:32Z-
dc.date.available2019-09-13T13:19:32Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationХуа Вей. Формування творчого потенціалу майбутніх учителів музики / Хуа Вей // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2017. - №2. - С. 105-109uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3877-
dc.description.abstractУ статті висвітлено етапи і методи формування творчого потенціалу майбутніх учителів музики. Визначено теоретико-методологічні підходи і педагогічні принципи, на основі яких було спроектовано методику формування творчого потенціалу, впровадження якої в процес навчання гри на фортепіано майбутніх учителів музики сприяло позитивним змінам у рівнях сформованості показників творчого потенціалу в учасників експериментальної групи дослідження. Доведено ефективність методики формування творчого потенціалу через узагальнення кількісних результатів дослідження. The article highlights the methods enabling the formation of the future music teachers’ creative potential which was implemented stage by stage in the process of teaching students to play the piano. The creative potential of the future music teachers in the framework of this research is defined as a system of personal and professional qualities, abilities and aspirations to create subjectively and objectively new in musical and pedagogical practice, which encourages a person to creative self-realization, self-development and professional self-improvement in the context of learning to play the piano, in particular. The methods enabling the formation of creative potential presupposes the implementation a series of pedagogical conditions into the process of teaching students to play the piano, pedagogical conditions are understood as a set of external and internal circumstances of the educational process aimed at forming creative potential. These pedagogical conditions are based on certain theoretical and methodical approaches (axiological, systemic and integrative, person-oriented and creative, reflexive and acme-synergetic) and aimed at forming every component of creative potential. The methods enabling the formation of creative potential was built on four procedural stages.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectтворчий потенціалuk
dc.subjectетап формування індивідуального творчого наміруuk
dc.subjectетап творчо-аналітичного пошукуuk
dc.subjectетап активного творчого самовдосконаленняuk
dc.subjectетап суб’єктної творчої самореалізаціїuk
dc.subjectcreative potentialuk
dc.subjectthe stage of formation of individual creative potentialuk
dc.subjectthe stage of analytic and creative searchuk
dc.subjectthe stage of active creative self-improvementuk
dc.subjectthe stage of subjective self-realizationuk
dc.titleФормування творчого потенціалу майбутніх учителів музикиuk
dc.title.alternativeFormation of the future music teachers` creative potentialuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hua Wei-2017-2.pdf251.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.