Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3460
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМусієнко-Репська, В. І.-
dc.contributor.authorMusiyenko-Repska, V. I.-
dc.date.accessioned2019-08-28T10:16:54Z-
dc.date.available2019-08-28T10:16:54Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationМусієнко-Репська В. І. Виховання почуттів у педагогічній спадщині к. Д. Ушинського. / В. І. Мусієнко-Репська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. - 2017. - № 1. - С. 59-62.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3460-
dc.description.abstractВ статті позиціоновано вчення К. Д. Ушинського щодо його психолого-педагогічних поглядів на розвиток емоційно-почуттєвої сфери особистості в процесі навчально-виховної роботи з тими, кого навчають і виховують вихователі і вчителі. Схарактеризовано погляди вченого на розвиток інтелектуальних, моральних, естетичних почуттів, створення ситуацій успіху, використання позитивно- емоційного чинника у виховній роботі. Some issues of bringing up students’ feelings within K. D.Ushynsky’s heritage are considered in the article. K. D.Ushynsky was deeply aware of Philosophy and Methods of education; he was convinced that the foundation of Pedagogy is to be both Philosophy and Psychology. When considering psychological fundamentals of Pedagogy, he paid great attention to emotional and sensuous spheres, to the development of moral and aesthetic feelings of highly spiritual personality as well as his / her intelligence, in particular. The scientist appealed to educators and teachers so that they could overcome negative features of their pupils and instill moral norms of behaviour to them alongside with the feel ol national pride, aesthetic feelings. The scientist was convinced that only education of moral feelings and sense of beauty could develop the spiritual principle in a human being by means of educating higher feelings of the young generation. The educator singled out native tongue, mother nature, small genres of folklore, fiction, poetry, folk traditions, rituals and national holidays. The best works intended for children, including proverbs, riddles, both created by folk as well as by Ushynsky and other authors, are collected in his books like “Native word” and “Children’s world”.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectК. Д. Ушинськийuk
dc.subjectпедагогuk
dc.subjectученийuk
dc.subjectпсихологічне підґрунтяuk
dc.subjectморальні, інтелектуальні, естетичні почуттяuk
dc.subjectнаціональне вихованняuk
dc.subjectвихователіuk
dc.subjectвчителіuk
dc.subjectK. D. Ushinskyuk
dc.subjectpedagogueuk
dc.subjectscientistuk
dc.subjectpsychological foundationuk
dc.subjectmoral, aesthetic and intellectual feelingsuk
dc.subjectnational educationuk
dc.subjecteducatorsuk
dc.subjectteachersuk
dc.titleВиховання почуттів у педагогічній спадщині К. Д. Ушинськогоuk
dc.title.alternativeBringing up feelings within pedagogical heritage of K. D. Ushynskyuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Musiyenko-Repska, V. I. 2017.pdf521.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.